• دوشنبه / ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۷:۵۴
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1402112316116
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

پیش‌بینی بارش‌های سنگین و رگباری در مناطق ساحلی مکران

پیش‌بینی بارش‌های سنگین و رگباری در مناطق ساحلی مکران

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس هواشناسی شهرستان چابهار گفت: سامانه بارشی وارد جنوب سیستان و بلوچستان شده و در حوزه سواحل زرآباد تا کنارک و چابهار و دشتیاری پیش بینی بارش از هفت تا بیش از ۱۰۰ میلیمتری باران وجود دارد.

محمدرضا سالاری فنودی بیان کرد: سامانه بارشی سودانی از سمت جنوب غرب از صبح روز یکشنبه وارد استان شده است لذا به علت تغییرات جوی و بارانی بودن آسمان شهر چابهار صیادان از دریاروی خودداری کنند.

وی افزود: بارش از زرآباد شروع شده و سپس کنارک و در حال حاضر در چابهار نیز بارش را داریم ولی پیک بارش‌ها از امروز دوشنبه است و به احتمال ضعیف تا روز سه‌شنبه صبح نیز بارش خواهیم داشت.

وی ادامه داد: بیشترین بارش‌ها بر روی دریا و سواحل است در شهرهای راسک، نیکشهر و قصرقند نیز هشدار نارنجی صادر شده و احتمال بارش را خواهیم داشت.

رئیس هواشناسی شهرستان چابهار تصریح کرد: در این مدت وزش باد را نیز داریم زیرا این بارش‌ها هم رفتی می‌باشند و رعد و برق و تندباد نیز در منطقه خواهیم داشت و پیش بینی شده که حتماً تدابیر خاصی به خصوص در بخش شیلات و دریایی در نظر گرفته شود و شهرداری‌ها به منظور پیشگیری از بحران در بحث داخل شهر نیز تدابیری داشته باشند.

سالاری فنودی اظهار کرد: صیادان از دریاروی کاملاً خودداری کنند و بخش شیلات دریا را کاملاً ممنوع کرده است و صدور مجوز را تا روز سه شنبه متوقف کرده‌اند به خصوص شناورهای کوچک از رفتن به دریا خودداری کنند.

به گزارش ایسنا- به نقل  از هواشناسی، فنودی افزود: شنا در سواحل کاملاً ممنوع است زیرا دریا مواج است. مسئولان شهر برای اسکان مسافران نیز تدابیر لازم را اتخاذ کرده‌اند که در سالن‌های ورزشی اسکان پیدا کنند.

رئیس هواشناسی شهرستان چابهار به مردم توصیه کرد: چون ورزش باد شدید و احتمال رعد و برق وجود دارد از توقف در فضای باز و مکان‌هایی که جسمی یا درختی وجود دارد خودداری کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha