• دوشنبه / ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402112316283
  • خبرنگار : 71516

درخواست بن گویر از ارتش اشغالگر برای تیراندازی به زنان و کودکان غزه در مرزها

درخواست بن گویر از ارتش اشغالگر برای تیراندازی به زنان و کودکان غزه در مرزها

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی از ارتش این رژیم خواست به زنان و کودکان فلسطینی در مرزهای غزه و اراضی اشغالی تیراندازی کنند.

به گزارش ایسنا، طی جلسه کابینه رژیم صهیونیستی درگیری لفظی میان هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی و ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی این رژیم رخ داد.

به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، هالوی گفت: اصلاح دستورات تیراندازی در منطقه مرزی بر اساس دستورات افسران در میدان به صورت روزانه انجام می‌شود.

بن گویر به وی گفت: تو می‌دانی که دشمنان ما چگونه عمل می‌کنند. ما را آزمایش می‌کنند و زنان و کودکان را می‌فرستند و در نهایت مشخص می‌شود که آنها خرابکار هستند. اگر به همین صورت ادامه بدهیم شاهد یک هفت اکتبر دیگر خواهیم بود.

هالوی گفت: این سومین باری است که این گفت‌وگو را تکرار می‌کنیم. من صحبت‌های شما را جدی می‌گیرم. بعد از گفت‌وگوی قبلی جلسه کاملی را به این موضوع اختصاص دادم. سربازان از پیچیدگی‌ها خبر دارند و اگر درباره دستورات هماهنگ نباشیم شاهد حوادث تلخی مثل تیراندازی سربازان به یکدیگر خواهیم بود.

بن گویر گفت: برای بار چهارم و پنجم این گفت‌وگو را تکرار می‌کنیم. باید به این حوادث که نیروهای ما به نیروهای خودی تیراندازی می‌کنند، توجه کنیم، اما باید دستورات واضحی وجود داشته باشد. نباید شاهد وضعیتی باشیم که در آن زنان و کودکان به دیوار حائل نزدیک شوند. هر کسی که به دیوار حائل نزدیک می‌شود و برای امنیت ما مشکل ایجاد می‌کند باید آن را هدف قرار داد وگرنه شاهد هفت اکتبر دیگری خواهیم بود.

بن گویر در این نشست که در پایگاه نظامی «جولیس» در جنوب اراضی اشغالی برگزار شد، به دستور ارتش به پلیس برای متفرق کردن معترضان در گذرگاه کرم ابوسالم که بیشتر آن‌ها از حامیان بن گویر بودند و برای ممانعت از ورود کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه تجمع کرده بودند، اعتراض کرد.

هالوی پاسخ داد که وی سیاست کابینه را اجرا می‌کند.

یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز گفت: رئیس ستاد ارتش دستورات کابینه را اجرا می‌کند و در چارچوب اختیارات خود عمل می‌کند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز گفت: کابینه درباره این مسئله تصمیم گرفته بود.

هالوی درباره گسترش عملیات نظامی رژیم صهیونیستی به شهر رفح گفت: سه بار طرح‌های حمله تصویب شده است و زمانی که تصمیم می‌گیرید من تصمیم را اجرا می‌کنم.

به دنبال عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر توسط جنبش حماس، رژیم صهیونیستی جنگ ویرانگر غزه را به راه انداخت.

امروز (دوشنبه) در یکصد و بیست و نهمین روز از حمله تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به غره صدها شهروند از جمله تعداد زیادی کودک و زن در بمباران و حملات شدید اشغالگران که مناطق مختلف رفح در جنوب نوار غزه را هدف قرار دادند، شهید و مجروح شدند.

این جنایت‌ها در حالی است که دفتر رسانه‌ای دولتی در غزه روز یکشنبه اعلام کرد: ارتش اشغالگر «۲۴۳۸ کشتار» انجام داده است و تعداد شهدا و مفقودان از هفت اکتبر گذشته به ۳۵ هزار و ۱۷۶ نفر رسیده است.

دفتر رسانه‌ای دولتی همچنین توضیح داد: تعداد شهدایی که به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند به «۲۸ هزار و ۱۷۶ نفر شامل ۱۲ هزار و ۳۰۰ کودک، ۸۴۰۰ زن، ۳۴۰ پرسنل پزشکی، ۴۶ دفاع مدنی و ۱۲۴ خبرنگار» رسیده است.

این دفتر خاطرنشان کرد: ۷ هزار نفر مفقود هستند که ۷۰ درصد آنها کودک و زن هستند، ۶۷ هزار و ۷۸۴ نفر نیز مجروح هستند و ۱۱ هزار مجروح برای مداوا نیاز به انتقال به خارج از غزه دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha