• دوشنبه / ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402112316286
  • خبرنگار : 71415

خشم وزیر دفاع انگلیس از مقام‌های ارتش بر سر سیاست‌های استخدام نیرو

خشم وزیر دفاع انگلیس از مقام‌های ارتش بر سر سیاست‌های استخدام نیرو

رسانه انگلیسی تلگراف از بالا گرفتن اختلاف بین وزیر دفاع انگلیس با مقام‌های ارتش این کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، رسانه انگلیسی ساندی تلگراف نوشت، اختلاف بین گرانت شاپس، وزیر دفاع این کشور با مقام‌های ارتش بر سر برنامه این مقام‌ها برای تسهیل استخدام نیروهای اصالتا اهل کشورهای دیگر با هدف تقویت «تنوع و جامعیت» نیروها در ارتش بالا گرفته است.

در این گزارش تصریح شد، گرانت شاپس از شنیدن برنامه مقام‌های ارتش انگلیس برای تسهیل محدودیت‌ها و فرآیند بررسی سوابق مهاجران داوطلب استخدام و صدور مجوز امنیتی آنها به منظور تقویت تنوع و جامعیت در ارتش «خشمگین» شده است.

تلگراف نوشت که مقام‌های نیروهای مسلح انگلیس به دنبال تقویت استخدام سربازان از میان مهاجران گروه‌های اقلیت قومی با هدف تقویت تنوع نژادی و قومی در ارتش هستند چون «به طور مداوم در تحقق اهدافی که برای استخدام نیرو تعیین شده شکست خورده‌اند.»

تلگراف گزارش داد سندی متعلق به مقام‌های ارتش انگلیس تحت عنوان «برنامه اقدام نژادی ارتش انگلیس» را دیده و محتوای این سند یک سری «اقدامات» به منظور تقویت تنوع نژادی و قومی در بین سربازان ارتش انگلیس بوده و در آن تصریح شده که فرآیند و ملزومات مربوط به بررسی سوابق امنیتی «مانع اصلی استخدام نشدن پرسنل غیرانگلیسی در ارتش بوده‌اند.»

همچنین تلگراف گزارش داد که در این سند مقام‌های ارتش متعهد به «چالش ایجاد کردن برای الزامات مربوط به مجوز امنیتی» به منظور افزایش حضور نیروهای قومیت‌های دیگر در رده‌های نظامی و اطلاعاتی شده‌اند در حالی که این مشاغل دارای «دسترسی کنترل نشده به دارایی‌های محرمانه» هستند.

وزیر دفاع انگلیس در واکنش به سند «خشمگین» شده و هشدار داده که «آماده ورود به نبرد» با مقام‌های ارتش است.

او به این نشریه انگلیسی گفت: «مطمئنا تحت نظر من الزامات مربوط به مجوز امنیتی کاهش نمی‌یابند.»

وزیر دفاع انگلیس همچنین در بیانیه‌ای گفت، دستور به «بررسی اساسی سیاست‌گذاری‌های مربوط به تنوع، قومیت و جامعیت در بخش دفاعی» داده است.

او اضافه کرد: «زمان و منابع ما دارد برای حمایت از دستورکاری سیاسی که اشخاص را مقابل همدیگر قرار می‌دهد تلف می‌شوند در حالی که ما نیازمند مجموعه ارزش‌هایی برای تبدیل ارتش ما به آن ارتشی که برای دفاع از خود و متحدانمان لازم داریم هستیم.»

او گفت: «یک فرهنگ افراطی طی سالیان اخیر نفوذی خزنده داشته و زمان آن رسیده که یک ترمیم درست با هدف متمرکز کردن مجدد ارتش به ماموریت اساسی آن یعنی عمل به عنوان یک نیروی رزمی مرگبار داشته باشیم. زمان آن است که عقل سلیم را جایگزین تفرقه کنیم.»

همچنین ۱۲ افسر ارشد سابق ارتش انگلیس برنامه تسهیل بررسی سوابق امنیتی برای استخدام را در یک نامه سرگشاده به وزیر دفاع انگلیس محکوم کرده و «جنونی خطرناک» خواندند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha