• دوشنبه / ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۱
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1402112316373
  • خبرنگار : 50022

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی البرز:

مسابقات مناظره دانشجویی البرز در دانشگاه خوارزمی برگزار می‌شود

مسابقات مناظره دانشجویی البرز در دانشگاه خوارزمی برگزار می‌شود

ایسنا/البرز معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان البرز گفت: مرحله استانی دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان استان البرز از روز ۲۸ بهمن ماه در دانشگاه خوارزمی آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا، سعید قاسمی جیردهی روز دوشنبه ۲۳ بهمن ماه گفت: مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران(نشان خواجه نصیر الدین طوسی) به همت سازمان دانشجویان و مرکز ملی گفت و گو، مناظره و آزاداندیشی جهاد دانشگاهی و با همکاری معاونت‌های فرهنگی واحدهای جهاد دانشگاهی در دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف از برگزاری مسابقات مناظره دانشجویی ایجاد انگیزه پژوهش و پرسشگری، توسعه فرهنگ نقد و گفت و گو و تقویت مهارت فن بیان و قدرت سخنوری دانشجویان است.

قاسمی جیردهی خاطرنشان کرد: زمینه سازی به منظور تقویت قوای ابتکار و استدلال دانشجویان در هر رشته و کسب دانش عمومی در مورد موضوعات مختلف و متنوع از جمله اهداف کاربردی برگزاری این مسابقات است.

وی یادآور شد: افتتاحیه و مرحله مقدماتی این دوره از مسابقات ۲۸ بهمن با حضور ۱۸ تیم از دانشگاه‌های مختلف استان در دانشگاه خوارزمی برگزار خواهد شد .

وی گفت: این مسابقات به صورت گروهی برگزار می‌شود و هر گروه متشکل از چهار دانشجو است که اعضا باید درباره یک موضوع از مسائل و پدیده‌هایِ روز جامعه تحقیق و مطالعه کرده و با تیم های دیگر به مناظره بپردازند.

قاسمی افزود: هر مسابقه سه داور از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دارد که بر اساس آیین نامه داوری و در قالب فرم‌های امتیاز دهی، مسابقات را قضاوت خواهند کرد. مسابقه در هر مرحله به صورت حذفی برگزار شده و این شیوه تا رسیدن دو گروه به مرحله نهایی ادامه خواهد داشت. در پایان، گروه‌های برتر به مرحله کشوری این مسابقات راه خواهند یافت.

وی در پایان گفت: این مسابقات برای هشتمین سال متوالی توسط معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز در دانشگاه‌های این استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha