• دوشنبه / ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۷
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402112316376
  • خبرنگار : 50598

برگزاری مرحله استانی جشنواره سرود و هنرهای نمایشی در استان مرکزی

برگزاری مرحله استانی جشنواره سرود و هنرهای نمایشی در استان مرکزی

ایسنا/مرکزی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی گفت: مرحله استانی جشنواره‌های هنرهای نمایشی و سرود آفرینش از ۲۴ تا ۲۶ بهمن در اراک برگزار می‌شود.

احسان منصوری، ۲۳ بهمن ماه در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: دومین جشنواره ملی سرود آفرینش با شعار «نغمه‌های روشن فردا» با هدف جریان سازی فضای سرود به عنوان یک فرآیند تربیتی در سطح جامعه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اولین دوره این جشنواره در سال ۹۸ برگزار شده است، گفت: بعد از شیوع بیماری کرونا این جشنواره متوقف شد و پس از ۴ سال فراخوان دومین دوره در پاییز سال جاری منتشر شد.

منصوری با بیان اینکه شرکت کنندگان در بازه سنی ۷ تا ۲۲ سال هستند افزود: ایران، دفاع مقدس، ایثار و شهادت، نام آوران ملی، آیین‌های بومی و سنتی و موضوع آزاد از جمله موضوعات این دوره از جشنواره سرود آفرینش است.

وی با اشاره به اینکه در ابتدا ۵۳ گروه و در مجموع هزار نفر در سطح استان آثار خود را به صورت فیلم به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند گفت: پس از داوری، ۲۱ گروه به تعداد ۳۶۹ نفر به مرحله رقابت حضوری راه پیدا کردند که در روز ۲۴ بهمن ماه در سالن کانون پرورش فکری واقع در پارک آزادی شهر اراک به رقابت می‌پردازند.

منصوری با بیان اینکه دو گروه سرود برتر به مرحله ملی مسابقات راه پیدا خواهند کرد، تصریح کرد: دو گروه برتر هر کدام مبلغ هفت میلیون تومان جایزه نقدی دریافت خواهند کرد. همچنین دو گروه شایسته تقدیر نیز هرکدام سه میلیون تومان دریافت می‌کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی اضافه کرد: نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان نیز با شعار «این صحنه خانه ماست» با هدف عمومی سازی و ارتقای ظرفیت نمایش در جامعه به عنوان یک واسطه تربیتی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه فراخوان جشنواره پاییز سال جاری منتشر شده است، افزود: امیدآفرینی، نامداران، آیین‌های بومی و سنتی، طنز، محیط زیست و موضوع آزاد از جمله موضوعات این دوره جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان است.

منصوری با بیان اینکه شرکت کنندگان در بازه سنی ۱۲ تا ۲۲ سال هستند، گفت: ۱۴ گروه به تعداد ۸۵ نفر آثار خود را به صورت فیلم به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند و در روز ۲۵ بهمن ماه به صورت حضوری در سالن کانون پرورش فکری واقع در پارک آزادی شهر اراک به رقابت می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه سه نمایش برتر به مرحله ملی مسابقات راه پیدا خواهند کرد تصریح کرد: سه گروه برتر هر کدام پنج میلیون تومان جایزه نقدی دریافت خواهند کرد، همچنین تعدادی جوایز فردی به مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به نفرات برتر در حوزه‌های کارگردانی، عروسک گردانی و طراحی پوستر اهدا می شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی ادامه داد: اختتامیه هر دو جشنواره در روز پنجشنبه ۲۶ بهمن ماه در سالن کانون پرورش فکری واقع در پارک آزادی شهر اراک با حضور مسئولین فرهنگی استان مرکزی و گروه‌های برتر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بعد از کرونا برای اولین بار جشنواره‌های سرود و نمایش به صورت حضوری برگزار می‌شود، گفت: امیدواریم بتوانیم جریان سازی مجددی را برای استفاده از ظرفیت‌های استان شروع کنیم تا روح تازه‌ای به مجموعه کانون و مجموعه فرهنگی استان تزریق شود.

منصوری با اشاره به درخشش نمایندگان استان مرکزی در جشنواره ملی قصه گویی، اظهار کرد: امیدواریم نمایندگان استان مرکزی در جشنواره هنرهای نمایشی و سرود نیز برای استان افتخار آفرینی داشته باشند.

وی با بیان اینکه استان مرکزی در اوایل دهه ۸۰ میزبان مرحله ملی جشنواره هنرهای نمایشی بوده است، افزود: مرحله ملی این دوره از مسابقات در تابستان سال آینده برگزار می‌شود و استان مرکزی نیز برای میزبانی اعلام آمادگی کرده است.

منصوری با تاکید بر اینکه فرهنگ سازی فعالیت‌های هنری باید در سطح جامعه دیده شود تصریح کرد: گروه های هنری کانون، قبل از اینکه وارد فضای رقابتی شوند همواره ارائه برنامه‌های خود را در مراسم‌های مختلفی از جمله در مدارس داشته‌اند. هدف ما این است که فعالیت‌های هنری تولیدی به چرخه فرهنگی جامعه برگردد.

وی با اشاره به اینکه کانون پرورش فکری همواره حمایت‌های مادی و معنوی زیادی از گروه‌های نمایشی کرده است، گفت: ما تلاش داریم که به سمت اقتصاد فرهنگ حرکت کنیم یعنی گروه‌های نمایش بتوانند در سالن‌ها اجرا داشته باشند و با بلیط فروشی کسب درآمد کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی در پایان افزود: طی تفاهم‌نامه‌ای که با اداره کل استاندارد داشتیم تلاش داریم در این جشنواره به وسیله هنرهای نمایشی، فرهنگ استاندارد را در بین کودکان و نوجوانان رواج دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha