• دوشنبه / ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402112316420
  • خبرنگار : 30147

فرماندار نیشابور:

اصلاح الگوی کشت در کنار اصلاح ساختار بهره‌وری آب از دستاوردهای بخش کشاورزی است

اصلاح الگوی کشت در کنار اصلاح ساختار بهره‌وری آب از دستاوردهای بخش کشاورزی است

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار نیشابور اصلاح الگوی کشت را در کنار اصلاح ساختاری بهره‌وری آب از دستاوردهای مهم بخش کشاورزی دانست.

مهدی دونده ۲۳ بهمن در افتتاح پروژه ۳۰۰ هکتاری آبیاری نوین در اراضی پایاب سد ینگجه بخش سرولایت شهرستان نیشابور اظهار کرد: یکی از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی توزیع عادلانه ثروت و امکانات برای تمامی اقشار جامعه بوده است.

وی افزود: پارسال ۲۳۳ پروژه با اعتباری بالغ‌بر یک هزار و ۳۱۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده و امسال ۱۶۸ پروژه با اعتباری بالغ‌بر ۸۱۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار نیشابور اصلاح الگوی کشت را در کنار اصلاح ساختاری بهره‌وری آب از دستاوردهای مهم بخش کشاورزی دانست.

در ادامه مدیر جهاد کشاورزی نیشابور در این مراسم گفت: یکی از اولویت‌های مهم جهاد کشاورزی در خصوص بهره‌وری آب است و در این راستا مطالعات پروژه آبیاری نوین تلفیقی (شامل کم‌فشار، انتقال آب با لوله و تحت‌فشار) در سطح ۳۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد ینگجه بخش سرولایت در سال ۹۷ انجام و در سال ۹۸ کارهای اجرایی آن شروع شد.

علی مبارکی اظهار کرد: این پروژه در سطح ۲۷۰ هکتار آبیاری کم‌فشار و ۳۰ هکتار آبیاری پرفشار با اعتباری بالغ‌بر ۲میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در قالب دو پروژه اجرا شده است.

وی افزود: در این پروژه که به همت مردم و اعتبارات دولتی به بهره‌برداری رسید حدود ۲۵ کیلومتر لوله‌گذاری و حدود ۷۰۰ هزار مترمکعب در سال بهره‌وری مصرف آب افزایش داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور تأکید کرد: با توجه به شرایط اقلیمی حاکم بر منطقه و برای تأمین امنیت غذایی، صیانت از منابع آب و افزایش بهره‌وری آن اهمیت ویژه‌ای دارد.

مبارکی ضمن تأکید بر مصرف درست منابع موجود اذعان کرد: احیاء، مرمت و بازسازی قنوات در مقابله با کم‌آبی در این بخش مورد توجه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha