• دوشنبه / ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402112316430
  • خبرنگار : 50177

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد

تشکیل کارگروه‌های ویژه‌ ایجاد تراز اشتغال در لرستان

تشکیل  کارگروه‌های ویژه‌ ایجاد تراز اشتغال در لرستان

ایسنا/لرستان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: براساس دستور رئیس جمهور برای ایجاد تراز اشتغال در لرستان کارگروه‌های ویژه‌ای تشکیل شده که گام اول را وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برداشته شده است.

سید صولت مرتضوی امروز ۲۳ بهمن ماه در در بازدید از شیر پگاه لرستان، اظهار کرد: لرستان استانی مستعد با زیرساخت‌های مناسب است.

وی با بیان اینکه در این سفر ازچندین کارخانه وابسته به موسسات زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بازدید کردیم، بیان کرد: امروز همزمان مراسم بهره‌برداری از سه گاوداری سنگین در سه استان کشور با ظرفیت ۱۸ هزار راس دام سنگین و تولید مطلوب شیرو گوشت انجام شد.

 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: براساس دستور رئیس جمهور برای ایجاد تراز اشتغال در لرستان کارگروه‌های ویژه‌ای تشکیل شده که گام اول را وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برداشته و شب گذشته در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه و کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری تصمیمات خیلی خوبی در حوزه صندوق سرمایه‌گذاری شستا، صندوق بازنشستگی کشور وصندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گرفته شد.

مرتضوی با بیان اینکه در حوزه کارهای اجتماعی و آموزشی نیز سازمان فنی و حرفه‌ای کشور و بهزیستی طرح‌های مناسبی داشت، ادامه داد: تعداد قابل توجهی مصوبه داشتیم و مقرر شد این مصوبات در سطح استان سرمایه‌گذاری، تولیدی، آموزشی، اجتماعی و فرهنگی  است.

وی با بیان اینکه امید می‌رود این گام سبب شود همواره شاهد کاهش نرخ بیکاری در لرستان باشیم، تصریح کرد: البته نرخ بیکاری استان قدری از متوسط کشوری بالاتر است اما در دو سال گذشته تعداد اشتغالی که در استان ایجاد شده منحصر به فرد است.

توازن و تعادلی در حوزه اشتغال و اهتمام جدی برای سرمایه‌گذاری در لرستان صورت گیرد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه اگر نرخ بیکاری را در کشور دو درصد کاهش دادیم در لرستان بیش از ۳.۵ درصد کاهش داشته؛ البته ظرفیت استان بزرگ است و باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم، بیان کرد: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک توازن و تعادلی در حوزه اشتغال و اهتمام جدی برای سرمایه‌گذاری در لرستان صورت گیرد.

مرتضوی اضافه کرد: در سفر اول هیات دولت به استان به عنوان معاون اجرایی رئیس جمهور مسئول سفر و مصوبات آن بودم؛ مصوبات سفر همچون (مسکن، راه‌آهن و سدسازی) به بهره‌برداری و یا مرحله بهره‌برداری رسیدند و یا در دست اجرا هستند.

وی خاطرنشان کرد: لرستان برای رسیدن به جایگاه خود نیازمند تلاش مدیران است و پیش‌بینی می‌کنیم در آینده‌ای نزدیک لرستان را جرگه استان‌های برخوردار در همه عرصه‌ها شاهد باشیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: بسته ترکیبی از سرمایه‌گذاری دولت، شرکت‌های شبه دولتی و بخش خصوصی طراحی خواهیم کرد البته بخشی از آن طراحی شده و پس از جمع‌بندی تقدیم هیات دولت خواهد شد تا با پیگیری‌های معاونت اجرایی رئیس جمهور آنهار ا تعیین تکلیف کنیم.

مرتضوی گفت: امیدوارم در سال جدید در حوزه اشتغال، مسکن، مهار تورم و اجرای سیاست‌های دولت در رابطه با توزان در پرداخت‌ها بتوانیم اقدامات خوبی را انجام دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha