• دوشنبه / ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۹
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1402112316454
  • خبرنگار : 50126

ناظران ساختمانی از کند سوز بودن فوم‌های پلی استایرن اطمینان داشته باشند

ناظران ساختمانی از کند سوز بودن فوم‌های پلی استایرن اطمینان داشته باشند

ایسنا/ایلام سرپرست استاندارد ایلام از معرفی واحدهای تولیدی فوم‌های سقفی غیراستاندارد به مراجع قضایی خبر داد.

«یادگار محمدی» در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر، اظهار کرد:  کند سوز بودن فوم‌ها یک موضوع مهم در امنیت مصالح ساختمانی است و تمام تولیدکنندگان، عرضه‌کنندگان و مصرف‌کنندگان باید به تولید و عرضه فوم ها با این ویژگی توجه داشته باشند.

دبیر شورای استاندارد استان گفت: پیرو اجباری بودن استاندارد مصالح ساختمانی و نقش برجسته انواع قالب‌های پلی استایرن در کیفیت، استحکام و مرغوبیت ساختمان‌ها، اداره کل استاندارد استان ایلام نظارت مستمر و ویژه‌ای را بر واحدهای تولیدکننده بلوک‌های پلی‌استایرن اعمال کرده و با توجه به وضعیت تامل‌برانگیز استانداردسازی مصالح ساختمانی در استان ایلام، حجم نظارت‌ها و بازرسی‌های لازم را گسترش داده است.

محمدی به قابلیت خطرآفرینی پلی‌استایرن غیر استاندارد اشاره کرد و گفت: توجه به روند روزافزون در استفاده از قالب‌های پلی‌استایرن از سوی سازندگان ساختمان، اهمیت نظارت کامل بر نحوه وکیفیت تولیدی این نوع از مصالح و نحوه اجرای آن بسیار حائز اهمیت است.

وی تاکید کرد: سازندگان و ناظران بررسی‌های لازم به لحاظ دارا بودن نشان استاندارد و کنترل کارگاهی جهت اطمینان از دانسیته(تراکم جرم یک جسم با میزان جرم ) مناسب و خصوصا کند سوز بودن فوم‌های پلی استایرن قبل از استفاده در پروژه‌ها را انجام دهند و استفاده از فرآورده‌های بی‌کیفیت در پروژه‌ها ممانعت شود.

سرپرست استاندارد استان با بیان اینکه در بازرسی‌های انجام شده فوم‌های سقفی غیراستاندارد سبک با وزن ۱۱۰۰ تا ۱۳۰۰ گرم، در واحدهای تولیدی و مراکز عرضه مشاهده شد و این مراکز به مراجع قضایی معرفی شدند، تاکید کرد: خط تولید تمامی واحدهای تولید کننده مصالح ساختمانی در صورت عدم توجه به تذکر و اخطارهای این اداره کل و همکاری نکردن برای گرفتن پروانه کاربرد علامت استاندارد و تولید مصالح غیر استاندارد پلمب خواهند شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha