• دوشنبه / ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402112316458
  • خبرنگار : 50081

گلایه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی:

نباید تفاوتی میان تماشاگران استان‌ها و پایتخت در اکران فیلم‌های جشنواره وجود داشته باشد

نباید تفاوتی میان تماشاگران استان‌ها و پایتخت در اکران فیلم‌های جشنواره وجود داشته باشد

ایسنا/خراسان رضوی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: مخالفت تهیه‌کنندگان در اکران فیلم‌های «تمساح خونی»، «صبحانه با زرافه‌ها» و «بی‌بدن» باعث شد تا ما نتوانیم درخواست‌های مردم برای اکران این سه فیلم را برآورده کنیم.

محمد حسین‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص ارزیابی خود از جشنواره فیلم فجر، اظهار کرد: ما تلاش کردیم برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که قریب به اتفاق فیلم‌ها راهی مشهد شود و سینماهای متعدد، فیلم‌های خود را در سانس‌های گوناگون نمایش دهند که اگر فردی به یک سانس از فیلم در سینمای مورد نظر نرسید بتواند در سینمای دیگر فیلم مورد علاقه خود را تماشا کند.

وی افزود: با توجه به درخواست‌های زیاد مردم برای اکران فیلم‌های «تمساح خونی»، «صبحانه با زرافه‌ها» و «بی‌بدن» تلاش‌های زیادی انجام دادیم که متاسفانه اتفاقاتی خارج از اختیار ما به دلیل مخالفت تهیه‌کنندگان آن‌ها رخ داد که من گلایه خود را اعلام می‌کنم و اینکه اگر قرار است فیلمی به جشنواره استانی راه پیدا نکند، نباید در جشنواره کشوری هم اجازه اکران داشته باشد؛ چراکه تفاوتی میان تماشاگران استان‌ها و پایتخت وجود ندارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: بسیاری از سینماگران امکان حضور در ستاد مرکزی جشنواره فیلم فجر در تهران را طی ۱۰ روز متوالی ندارند و ترجیح می‌دهند که فیلم‌ها را در شهر خودشان تماشا کنند و ما این امکان را از سینمادوستان و علاقه‌مندان دریغ کردیم و این مسئله تلخ‌ترین قسمت جشنواره علی رغم همه برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌ها برای من بود.

وی با بیان اینکه حضور مردم در جشنواره فیلم فجر بسیار دلگرم کننده بود، عنوان کرد: همانطور که پیش‌بینی کرده بودیم فیلم‌هایی که در تهران مورد اقبال رسانه‌ها، منتقدان و فعالان رسانه‌ای قرار گرفت در مشهد نیز مورد استقبال بود و بلیت‌ برخی از فیلم‌ها با سانس‌های پر از جمعیت فروخته شد.

حسین‌زاده دلیل حذف فیلم «دو روز دیرتر» را این‌گونه بیان کرد: فایل این فیلم مشکل فنی داشت و این امر باعث شد تا امکان پخش در مشهد فراهم نشود. در بسیاری از استان‌ها فیلم‌ها به دلیل نقص در فایل فیلم با تاخیرهای زیاد و یا لغو مواجه شد که ما در روز اول تنها یک فیلم را با تاخیر پخش کردیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha