• دوشنبه / ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402112316472
  • خبرنگار : 50534

مدیرکل تأمین اجتماعی استان مطرح کرد

استفاده ۲۴۰۰ نفر زنجانی از بیمه بیکاری

استفاده ۲۴۰۰ نفر زنجانی از بیمه بیکاری

ایسنا/زنجان مدیرکل تأمین اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه تعداد بیمه‌شدگان بیمه فراگیر استان حدود ۴۲ هزار نفر است و حدود ۲۴۰۰ نفر بیمه بیکاری می‌گیرند، گفت: این اداره کل ماهانه حدود ۱۲ میلیارد تومان و در ۱۰ ماه گذشته حدود ۱۲۰ میلیارد تومان بیمه بیکاری پرداخت کرده است.

علی عزیزخانی امروز (دوشنبه، ۲۳ بهمن ماه) در نشست خبری با اشاره به اینکه ۱۲۱۱ نفر در استان تحت پوشش بیمه‌های توافقی هستند، اظهار کرد: در سال‌های ۵۵ - ۵۶ پوشش بیمه‌ای فقط ۲۰ درصد بود. اکنون این میزان با جمعیت ۸۹ میلیونی، به پوششی به بیش از ۷۰ درصد رسیده است. 

وی با اشاره به اینکه امروز ۴۰۴ مرکز درمانی مربوط به خود سازمان در کشور فعال است و سازمان تأمین اجتماعی ۴۷ میلیون نفر را تحت حمایت دارد که ۱۶ میلیون نفر بیمه‌شده اصلی هستند، افزود: درباره افزایش تعداد بیمه‌شدگان در استان زنجان از ۲۰۳ هزار نفر در دوره مشابه به ۲۰۸ هزار نفر رسیده‌ایم.

عزیزخانی ادامه داد: در دولت سیزدهم اتفاق‌های خوبی براساس تکلیف اصل ۲۹ قانون اساسی رقم خورده است. در حوزه بیمه‌های درمانی با دستوری که سال گذشته و اوایل امسال رئیس‌ جمهوری صادر کرد، نزدیک به ۱۰۰ درصد جمعیت از بیمه‌های درمانی بهره‌مندند. در این حوزه، بیش از ۵۴ درصد جمعیت تحت پوشش خدمات درمانی تأمین‌ اجتماعی قرار دارند و بقیه تحت پوشش بیمه سلامت و حتی دولت مکلف شد دهک‌های پایین درآمدی را بدون دریافت هزینه تحت بیمه درمانی رایگان قرار دهد. 

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم ۴۵۰۰ نفر با برگزاری آزمون به خانواده تأمین اجتماعی اضافه شدند، اضافه کرد: هفت شعبه در شهر زنجان و شهرستان‌ها  و دو بیمارستان و پنج مرکز درمانی داریم. 

او با بیان اینکه در بحث بیمه‌های خاص دغدغه داریم و به‌دنبال پایش و به‌روزرسانی آمار هستیم، اظهار کرد: ۵۳ درصد بازنشستگان استان را بازنشستگان پیش از موعد تشکیل می‌دهند که آمار آن ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر است. 

مدیرکل تأمین اجتماعی استان زنجان گفت: اکنون ۵۷ هزار مرکز درمانی طرف قرارداد تأمین‌ اجتماعی هستند که این آمار در ابتدای این دولت ۵۲ هزار مورد بوده است. روزانه بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار خدمت سرپایی و در بخش بستری، روزانه ۱۳ هزار خدمت به افراد تحت پوشش ارائه می‌شود. 

وی با یادآوری اینکه تعداد بیمه‌شدگان بیمه فراگیر استان زنجان حدود ۴۲ هزار نفر است و در استان زنجان حدود ۲۴۰۰ نفر بیمه بیکاری دریافت می‌کنند، بیان کرد: این اداره کل ماهانه حدود ۱۲ میلیارد تومان و در ۱۰ ماهه گذشته حدود ۱۲۰ میلیارد تومان بیمه بیکاری پرداخت کرده است. 

او با بیان اینکه بالغ بر ۲.۳ میلیون نفر از ابتدای دولت تا امروز پوشش بیمه‌ای جدید در تأمین‌ اجتماعی گرفته‌اند، ادامه داد: جذب بالغ بر ۲.۳ میلیون نفر بیمه‌شده جدید از ابتدای این دولت، معادل عملکرد هفت سال در دولت‌های قبلی است.  

عزیزخانی با بیان اینکه امسال بدون یک ریال استقراض از نظام بانکی، همه تعهدات را که به‌طور متوسط شامل ماهانه ۴۳ هزار میلیارد تومان می‌شود، اجرایی کرده‌ایم، افزود: فقط برای پرداخت مطالبات همکاران طرف قرارداد امسال در حوزه درمان حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان خط اعتباری موقت از بانک مرکزی دریافت شده است.

وی با اشاره به تسویه کامل بدهی بانکی ۱۰۶ هزار میلیارد تومانی تأمین‌ اجتماعی به بانک رفاه، بیان کرد: دولت در دو سال گذشته حدود ۱۷۰ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به تأمین‌ اجتماعی را تسویه کرده است و امسال هم حداقل ۷۰ هزار میلیارد تومان دیگر در حال پیگیری است. 

مدیرکل تأمین اجتماعی استان زنجان اظهار کرد: دولت سیزدهم در مجموع با محاسبه امسال ۲۴۰ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های انباشته‌شده را به سازمان پرداخت کرده که اقدامی بی‌نظیر بوده است. برای سال آینده هم در بودجه ۱۷۰ هزار میلیارد تومان دیگر پیش‌بینی شده است. علاوه بر تسویه بدهی به نظام بانکی، ۴۶ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه به‌عنوان بزرگترین افزایش سرمایه نظام بانکی، در بانک رفاه محقق شده است‌ که فرصت مهمی برای حوزه کسب و کار محسوب می‌شود. 

او بیان کرد: سازمان تأمین‌ اجتماعی علاوه بر مطالبات از دولت بالغ بر ۴۷ هزار میلیارد تومان مطالبات حسابرسی‌شده از کارفرمایان دارد که امیدواریم کارفرمایان تا پایان سال، اقدام به پرداخت بخش قابل توجهی از بدهی خود به تأمین‌ اجتماعی کنند. 

وی با اشاره به کنترل مصارف منابع در تأمین‌ اجتماعی، گفت: سال قبل ۵.۲ هزار میلیارد تومان در حوزه کنترل مصارف و کاهش هزینه‌ها عملکرد داشتیم و پیش‌بینی برای امسال حدود ۸۰۰۰ میلیارد تومان است.   

مدیرکل تأمین اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه در بحث کارگران ساختمانی به اندازه‌ای که منابع سازمانی اجازه دهد به لیست بیمه قبلی اضافه می‌کنیم، افزود: در استان زنجان بیمه کارگران ساختمانی برای ۱۱ هزار نفر و همچنین برای ۵۰۰۰ نفر بافنده و ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر راننده پرداخت می‌شود. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha