• دوشنبه / ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402112316532
  • منبع : نمایندگی سمنان

تولد نخستین نوزاد با روش زایمان بدون درد در سمنان

تولد نخستین نوزاد با روش زایمان بدون درد در سمنان
عکس تزئینی ست

ایسنا/سمنان سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از انجام نخستین زایمان طبیعی به روش اپیدورال یا زایمان بی‌درد در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی امیرالمومنین (ع) خبر داد.

دکتر احسان حسین‌زاده امروز (۲۳ بهمن ماه) اظهار کرد: انجام زایمان طبیعی به روش اپیدورال یا زایمان بی‌درد در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان برای اولین‌بار انجام شد. این زایمان برای زنی ۲۹ ساله با زایمان اول که در هفته ۳۸ بارداری بود توسط دکتر ساتی نیک درزی، پزشک متخصص زنان و زایمان و با حضور دکتر حسین‌زاده متخصص بیهوشی و تیم اتاق عمل مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی امیرالمومنین (ع) موفقیت‌آمیز انجام شد.

وی با تاکید بر اینکه این زایمان به بهترین نحو انجام شد و مادر از انجام آن رضایت داشت، گفت: آرشام، اولین نوزاد به دنیا آمده با زایمان بی‌درد در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان همراه مادرش با حال عمومی مساعد راهی خانه شدند.

دکتر ساتی نیک درزی، پزشک متخصص زنان و زایمان مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی امیرالمومنین (ع) درباره انجام این نوع زایمان، بیان کرد: زایمان طبیعی بدون درد ممکن است به نظر غیرممکن باشد؛ اما با پیشرفت علم و تکنولوژی می‌توان هم به‌طور طبیعی و هم بدون درد (با استفاده از اپیدورال) یک زایمان طبیعی را تجربه کرد.

او ادامه داد: مادرانی که برای اولین بار زایمان را تجربه می‌کنند، قبل از زایمان، ترس بسیاری از درد دارند، اما با این روش، طبیعی و کاملاً بدون درد فارغ می‌شوند. در روش زایمان بدون درد می‌توان با آموزش و افزایش آگاهی مادر، زایمان را به سمتی هدایت کرد که خاطره‌ای خوش در ذهن مادر بماند.

رئیس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی امیرالمومنین (ع) اظهار کرد: بی‌حسی اپیدورال، روشی‌ است که ضمن حفظ هوشیاری، قسمت تحتانی بدن بی‌حس می‌شود. در این روش، کاتتر (لوله‌ای بسیار باریک و انعطاف‌پذیر) را در فضای اپیدورال که در بیرون غشای پوشاننده طناب و مایع نخاعی قرار دارد، مستقر و از طریق آن، داروی بی‌حسی را تزریق می‌کنند. بی‌حسی اپیدورال، پرکاربردترین روش بی‌حسی برای کاهش درد در زایمان محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه برای این نوع زایمان، عوارض خاصی تاکنون گزارش نشد و بیشتر زنان می‌توانند آن را تجربه کنند، افزود: امیدواریم با این روش، میزان زایمان طبیعی که بهترین زایمان برای مادر است، رشد قابل توجهی داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha