• دوشنبه / ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۳
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402112316551
  • خبرنگار : 50652

رئیس کل دادگستری گلستان:

حضور مدیران کنار نمایندگان فعلی در میز خدمت جرم است/ اخلاق انتخاباتی خط قرمز دستگاه قضا

حضور مدیران کنار نمایندگان فعلی در میز خدمت جرم است/ اخلاق انتخاباتی خط قرمز دستگاه قضا

ایسنا/گلستان رئیس کل دادگستری گلستان، شفافیت مالی تبلیغاتی و جلوگیری از ایجاد تفرقه قومی و مذهبی را از موارد مهم دانست و گفت: نامزدها باید در تبلیغات، اخلاق و قانون را مدنظر قرار داده و از تخریب سایر کاندیداها و ایجاد تفرقه قومی و مذهبی پرهیز کنند.

حیدر آسیابی پیش از ظهر امروز، ۲۳ بهمن ماه ۱۴۰۲ در چهاردهمین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان از برگزاری همایش آموزشی برای نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در گلستان به منظور آشنایی با قوانین انتخابات خبر داد و اظهار کرد: این همایش یک روزه فردا به صورت مشترک از سوی استانداری و دادگستری برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در این همایش نامزدها با قوانین تبیلغات انتخاباتی و مصادیق جرایم انتخاباتی آشنا می شوند، افزود: همچنین کتابچه بایدها و نبایدهای انتخاباتی نیز تدوین شده که در اختیار نامزدها قرار می گیرد.

رئیس کل دادگستری گلستان، شفافیت مالی تبلیغاتی و جلوگیری از ایجاد تفرقه قومی و مذهبی را از موارد مهمی دانست که در این ایام به صورت ویژه بر آن تاکید دارند و گفت: نامزدها باید در تبلیغات اخلاق و قانون را مدنظر قرار داده و از تخریب سایر کاندیداها و ایجاد تفرقه قومی و مذهبی پرهیز کنند.

آسیابی با بیان اینکه از فردا تا ۳۰ بهمن بررسی به شکایت داوطلبانی که صلاحیت آنها در هیئت نظارت استان تایید شده است اما از سوی شورای نگهبان رد شده اند؛ بررسی می شود، توضیح داد: پس از بررسی نتیجه نهایی اول اسفند به داوطلبان اعلام می‌شود.  

وی با اشاره به فرصت‌های تبلیغاتی نامزدها، گفت: فرصت تبلیغات انتخاباتی نامزدهای مجلس خبرگان از ۲۵ بهمن به مدت ۱۵ روز اغاز شده و تا ۹ اسفند ادامه دارد، همچنین فرصت تبلیغات نامزدهای مجلس شورای اسلامی نیز از سوم اسفندماه تا ساعت هشت صبح روز دهم اسفندماه است.

به گزارش ایسنا، محمود اسپانلو دادستان مرکز استان نیز در پایان این جلسه با اشاره به رصد فعالیت های تبلیغاتی نامزدها، گفت: فعالیت زودهنگام تبلیغاتی و همراهی مقامات اجرایی با نمایندگان فعلی مجلس در مراسم‌ به ویژه میزهای خدمت جرم تلقی شده و پیرو آن برای متخلفان پرونده قضایی تشکیل می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha