• دوشنبه / ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۵:۵۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402112316636
  • خبرنگار : 71496

اشتیه از تلاش‌های تل‌آویو برای دور کردن تشکیلات خودگردان از نوار غزه گفت

اشتیه از تلاش‌های تل‌آویو برای دور کردن تشکیلات خودگردان از نوار غزه گفت

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین با اشاره به تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای نابود کردن اقتصاد این تشکیلات و دور کردن آن از نوار غزه تاکید کرد که هرگونه اقدام داخلی ملی باید ضامن توقف جنگ علیه غزه و عقب‌نشینی ارتش اشغالگر از آنجا باشد.

به گزارش ایسنا، محمد اشتیه، نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در جلسه دولت اظهار کرد: تلاش‌هایی از سوی اسرائیل برای دور کردن تشکیلات خودگردان از نوار غزه وجود دارند که از جمله آنها می‌توان به مسدود کردن پول‌ها، مسدود شدن تمامی گذرگاه‌های منتهی به نوار غزه و ممانعت از ارسال هر گونه کمکی از کرانه باختری و قدس به این منطقه اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا)، اشتیه گفت: برنامه اصلاحات ما به شکل خوبی در دست انجام است و برای تحقق آن، مسایلی وجود دارند که نیازمند محیطی هستند که از یک سو به اصلاحات تشویق کند و از سوی دیگر تحریم مالی اعمال شده علیه ما را رفع کند.

او در ادامه تاکید کرد: هرگونه اقدام داخلی ملی باید ضامن توقف جنگ علیه غزه و عقب‌نشینی ارتش اشغالگر از آنجا باشد.

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین یکشنبه ضمن اشاره به تمایل تل‌آویو برای تبدیل نوار غزه به «منطقه‌ای عاری از سلاح» مدعی شد، «این مساله نیازمند کنترل امنیتی و نیز مسوولیت امنیتی کامل بر تمام منطقه واقع در غرب رودخانه اردن از جمله نوار غزه است».

او افزود: اسرائیل در حال نابودسازی اقتصادی و مالی تشکیلات خودگردان از طریق ایست‌ها بوده، مانع از رفتن کارگران به محل کارشان شده، کنترل بر مناطق موسوم به «ج» را تقویت کرده و مانع از توسعه و گسترش آن می‌شود.

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین ادامه داد: امروز بیش از ۷۰۰ ایست نظامی، ورودی و دیگر موارد وجود دارد که باعث کاهش رشد اقتصادی و نیز تداوم کسر وجوه از پول‌های ما شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha