• سه‌شنبه / ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۸
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1402112316681
  • خبرنگار : 90047

برگزاری قهرمانی کشور پاراوزنه‌برداری بدون ثبت رکورد

رضازاده: هنوز کسی نتوانسته جای سیامند رحمان را پر کند

رضازاده: هنوز کسی نتوانسته جای سیامند رحمان را پر کند

رییس انجمن پاراوزنه‌برداری با اشاره به بالا بودن سطح مسابقات قهرمانی کشور پاراوزنه‌برداری گفت: این رقابت‌ها برای نخستین بار به صورت بین‌المللی برگزار شد که سطح آن بالا بود و رکوردهای خوبی ثبت شد اما رکورد جدیدی به ثبت نرسید.

حسین رضازاده در گفت‌وگو با ایسنا، درباره مسابقات قهرمانی کشور پاراوزنه برداری که زیر نظر نماینده IPC برگزار شد، اظهار کرد: این مسابقات برای اولین بار به صورت بین‌المللی برگزار شد که علاوه بر نماینده IPC، داورانی از کشورهای قزاقستان، الجزایر، عمان و یونان حضور داشتند که باعث بالا رفتن سطح مسابقات از نظر کیفی شده بود. ۱۸ استان در پاراوزنه برداری زنان و ۲۵ استان در بخش مردان شرکت کرده بودند که استقبال نسبت به دوره قبل دور از انتظار بود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا رکورد جدیدی نیز به ثبت رسید یا خیر؟ گفت: در این مسابقات به دلیل عدم حضور ملی‌پوشان رکورد جدیدی به ثبت نرسید، اما پشتوانه‌های خوبی شناسایی شدند که با صلاحدید کادر فنی جوانان و بزرگسالان در آینده به تیم ملی تزریق خواهند شد.

رییس انجمن پاراوزنه‌برداری در پاسخ به این پرسش که آیا در فوق سنگین کسی توانسته رکورد خود را به رکورد مرحوم سیامند رحمان نزدیک کند، خاطرنشان کرد: سیامند رحمان اسطوره‌ای در وزنه‌برداری بود که کسی نمی‌تواند به این زودی‌ها رکورد افسانه‌ای او را به ثبت برساند. البته وزنه‌برداران خوبی در دسته سنگین وزن داریم که تا ۲۶۵ کیلوگرم موفق شدند رکورد بزنند اما این که بتوانند رکورد خود را به مرحوم سیامند رحمان نزدیک کنند دور از تصور است.

رضازاده همچنین از برگزاری اردوی آماده‌سازی با حضور ۸ وزنه بردار برای شرکت در رقابت‌های جام جهانی فزاع امارات خبر داد و گفت: محسن بختیار، سامان رضی، احمد امین‌زاده، امیر جعفری، مهدی صیادی، علی‌اکبر غریب‌شاهی، روح‌اله رستمی و حامد صلحی‌پور وزنه برداران دعوت شده به اردو هستند که تمرینات خود را زیر نظر حسین توکلی سرمربی و احمد ملاحسینی مربی پیگیری می‌کنند. این اردو تا پنجم اسفند در محل کمپ تیم‌های ملی جانبازان و توان یابان ادامه خواهد داشت و سپس وزنه برداران ششم اسفند برای شرکت در مسابقات جهانی عازم فزاع امارات می‌شوند.

وی در پایان در پاسخ به این پرسش که تصور می کنید چه زمانی شرایط حضور زنان پاراوزنه‌بردار در بازی‌های پارالمپیک فراهم شود، تصریح کرد: درست است زنان در هانگژو موفق به کسب ۳ مدال برنز شدند اما برای اعزام به پارالمپیک شرایط سختی وجود دارد و باید رکوردهای خوبی را ثبت کنند تا از سوی کمیته ملی پارالمپیک مورد حمایت قرار بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha