• سه‌شنبه / ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۷:۴۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402112416841
  • خبرنگار : 71145

ادعای واشنگتن درباره حمله ارتش یمن به یک کشتی در باب المندب

ادعای واشنگتن درباره حمله ارتش یمن به یک کشتی در باب المندب

فرماندهی مرکزی آمریکا ادعا کرد که ارتش یمن (انصارالله) ۲ موشک از یمن به سمت کشتی «استار آیریس» در تنگه باب المندب در جنوب دریای سرخ شلیک کرد.

به گزارش ایسنا، فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) افزود: کشتی «استار آیریس» پس از متحمل شدن خسارت جزئی و بدون تلفات، همچنان قابلیت دریانوردی خود را دارد.

به نقل از الجزیره، این بیانیه سنتکام در حالی است که سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس بامداد سه‌شنبه از بروز یک حادثه امنیتی در نزدیک آب‌های یمن خبر داد.

همچنین سخنگوی نیروهای مسلح یمن دوشنبه از انجام عملیات جدیدی توسط ارتش این کشور علیه یک کشتی آمریکایی در دریای سرخ خبر داد.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد نیروی دریایی این کشور یک کشتی آمریکایی را در دریای سرخ هدف قرار داده است.

این در حالی است که منابع آگاه در نهادهای دریانوردی به الاخبار گفتند: کشتی باری آمریکایی «استار آیریس» که نیروهای مسلح یمن دوشنبه اعلام کرد آن را با تعدادی موشک دریایی مناسب هدف قرار داده است، حامل تجهیزات پیشرفته فناوری بود و به سمت هند در حرکت بود و از بندر «نورفولک» آمریکا راهی دریای سرخ شده بود.

این منابع اعلام کردند: این کشتی از روز شنبه در نزدیکی جیبوتی متوقف شده بود و قبل از ورود به دریای سرخ پرچم جزایر مارشال را حمل می‌کرد و سپس با ورود به دریای سرخ با برافراشتن پرچم ایران سعی در استتار خود داشت.

منابع الاخبار در ادامه گفتند: دستگاه‌های اطلاعات یمن اکنون به شدت تحرکات کشتی‌های اسرائیلی، آمریکایی و انگلیسی را زیر نظر دارند و لحظه به لحظه تحرکات آنها را دنبال می‌کنند.

طبق گفته این منابع، آمریکایی‌ها پیشتر نیز اقدام مشابهی را انجام داده و تلاش کرده بودند کشتی «استار ناسیا» یونان را با برافراشتن پرچم چین از دریای سرخ عبور دهند، اما موفق نشدند و این کشتی آنها نیز هدف قرار گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha