• سه‌شنبه / ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۴
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402112416940
  • خبرنگار : 50214

رئیس کمیته آموزش ستاد انتخابات یزد:

تاکنون حدود ۲۷۰۰ نفر برای برگزاری انتخابات در استان یزد آموزش دیده‎اند

تاکنون حدود ۲۷۰۰ نفر برای برگزاری انتخابات در استان یزد آموزش دیده‎اند

ایسنا/یزد رئیس کمیته آموزش و پژوهش ستاد انتخابات استان یزد اعلام کرد: تاکنون از مجموع هفت هزار نفر اعضای شعب استان تعداد دو هزار و ۶۹۲ نفر از آموزشهای لازم جهت برگزاری انتخابات بهره‌مند شده‌اند.

مصطغی آخوندی امروز سه شنبه ۲۴ بهمن ماه در جمع خبرنگاران گفت: هرچند بسیاری از اعضای شعب قبلاً نیز در انتخابات‌ها حضور داشته و از آموزش‌های انتخاباتی بهره گرفته و تجربه دوره‌های گذشته را دارند ولی با توجه به تغییر قانون انتخابات، نیاز بود که مجدداً از آموزش‌های این حوزه بهره‌مند شوند.  

وی با بیان این که امسال کمیته آموزش و پژوهش ستاد انتخابات به عنوان عضو رسمی ستاد انتخابات فعالیت دارد، گفت: کمیته آموزش ستاد انتخابات استان شامل چهار عضو اصلی و ۱۲ نفر از رابطین فرمانداری‌هاست.

آخوندی به اقدامات صورت گرفته در این حوزه تاکنون اشاره و تصریح کرد: برخی از عوامل برگزاری انتخابات مانند فرمانداران و مدیران کل استانداری که اعضای منتخب ستاد انتخابات بودند و نیز ۱۳ نفر از بخشداران مستقل مسئول برگزاری انتخابات، جهت آموزش به استانهای اصفهان و کرمان اعزام شده‌اند.

وی علت این اعزام‌ها به دیگر استانها را با توجه به مشغله زیاد مدیران و دور نگه داشتن آنان از محیط کاری معمول و اهتمام بیشتر به آموزشهای مربوطه ذکر کرد.

به گفته این مسئول، در ادامه معاونین سیاسی فرمانداران و کارشناسان خبره شهرستانها و معاونین دفاتر برنامه ریزی و سیاسی نیز  از آموزشهای مورد نیاز بهره مند شدند.

وی از دیگر اقدامات در این حوزه را تربیت مدرس انتخابات جهت آموزش استفاده از سیستم‌های احراز هویت و انتخابات الکترونیک جهت اعضای شعب و عوامل اجرایی اعلام کرد.

آخوندی در پایان با بیان این که از ۱۵ بهمن ماه انتخاب اعضای شعب آغاز شده است، عنوان کرد: در حوزه آموزش اعضای شعب جمعاً ۳۶ جلسه برای آنان تاکنون برگزار شده و تاکنون از مجموع هفت هزار نفر اعضای ۸۵۳ شعبه اخذ رای استان، تعداد دو هزار و ۶۹۲ نفر به میزان پنج هزار و ۳۸۴ نفر ساعت آموزش دیده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha