• سه‌شنبه / ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402112416976
  • خبرنگار : 71516

نیروهای امنیتی دولت رام‌الله راهپیمایی حمایت از غزه در جنین را سرکوب کردند

نیروهای امنیتی دولت رام‌الله راهپیمایی حمایت از غزه در جنین را سرکوب کردند

دستگاه‌های امنیتی وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین شامگاه دوشنبه راهپیمایی مردمی در شهر جنین در شمال کرانه باختری را که در حمایت از غزه برگزار شد، سرکوب کردند.

به گزارش ایسنا، منابع محلی اعلام کردند: دستگاه‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین با گاز اشک آور به راهپیمایی مردمی در شهر جنین حمله کردند.

یکی از شرکت کنندگان در این راهپیمایی اعلام کرد: این راهپیمایی از میدان سینما تا مرکز شهر جنین و اردوگاه جنین برگزار شد، اما نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین با گاز اشک آور به این تظاهرات حمله کردند.

به دنبال این راهپیمایی درگیری‌هایی میان نیروهای «تیپ جنین» و نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین رخ داد.

نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین از حدود ۲ روز پیش در خیابان‌های جنین مستقر شده‌اند. این اقدام به دنبال ادعای تشکیلات خودگردان فلسطین درباره حمله ۲ جوان از اردوگاه جنین به نیروهای امنیتی در شرق نابلس رخ داد.

به گفته یک منبع فلسطینی به دنبال این حادثه دستگاه‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین سه جوان را بازداشت کردند.

به نقل از العربی الجدید، ایاد العزمی پدر شهید امجد العزمی در این راهپیمایی گفت: در دوره اخیر دستگاه‌های امنیتی پاک‌ترین اعضای مقاومت فلسطین را بازداشت کردند در حالی که کفش کوچک‌ترین آنها پاک‌تر از کسی است که آنها را بازداشت می‌کند. ما به خوبی می‌دانیم که چه کسی در زمان سختی از ما دفاع می‌کند و چه کسی در مقرها پنهان می‌شود. در زمانی که ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی شهرک نشینان را مسلح می‌کند، دستگاه‌های امنیتی شیران ما را بازداشت می‌کنند. ما به تشکیلات خودگردان فلسطین می‌گوییم که اعضای مقاومت را به حال خود بگذارد.

در راهپیمایی شهر جنین بر لزوم آزادی جوانان بازداشت شده عضو تیپ جنین که در حال حاضر تعدادشان به ۶ تن رسیده است، تأکید شد.

طلال دویکات، سخنگوی نهاد امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین پیشتر گفته بود: دستگاه‌های امنیتی فلسطین در استان جنین ۲ نفر را بازداشت کرده‌اند که در حمله به نیروهای پلیس در نابلس دست داشتند.

در مقابل تیپ جنین اخیرا اعلام کرد: نیروهای ما همواره از سوی دستگاه‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین تحت تعقیب هستند. گروهی از نیروهای امنیتی فلسطین تعدادی از مبارزان ما را بازداشت کرده و سلاحشان را مصادره کرده‌اند. ما این اقدام را محکوم می‌کنیم و از افراد شریف و عاقل در دستگاه‌های امنیتی می‌خواهیم فورا این گروه را مجازات کرده و این اقدامات را متوقف کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha