• سه‌شنبه / ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402112417029
  • خبرنگار : 71402

سنا به بحث‌ها درباره لایحه کمک به اوکراین و رژیم صهیونیستی خاتمه داد

سنا به بحث‌ها درباره لایحه کمک به اوکراین و رژیم صهیونیستی خاتمه داد

سنای ایالات متحده در حال پیشبرد تصویب نهایی لایحه بودجه 95 میلیارد دلاری است که شامل کمک به اوکراین و رژیم صهیونیستی است. سنا رسما مفاد کمک‌های خارجی را به یک بسته بزرگتر اضافه کرده است که امکان پیشبرد این لایحه را فراهم می‌کند. با پایان دادن به بحث در مورد این لایحه، سنا قصد خود را برای حرکت به سمت رای‌گیری نهایی در مورد این قانون، که به عنوان بخشی از بسته بودجه گسترده‌تر به اوکراین و رژیم صهیونیستی کمک مالی می‌کند، نشان داده است.

به گزارش ایسنا، سناتورهای آمریکایی شامگاه دوشنبه با ۶۶ رای موافق مقابل ۳۳ رای مخالف، بسته کمک‌های خارجی را به‌عنوان اصلاحیه‌ای برای یک لایحه غیرمرتبط تصویب کردند. این لایحه شامل حدود ۶۰ میلیارد دلار برای اوکراین و ۱۴ میلیارد دلار برای رژیم صهیونیستی است.

سپس مجلس سنا در یک رای‌گیری دیگری که آن هم ۶۶ مقابل ۳۳ شد، لایحه را با استناد به کافی بودن مذاکرات و برای خاتمه دادن به بحث‌ها، تایید کرد و آن را در لیست رای‌گیری نهایی در اوایل روز چهارشنبه قرار داد.

به گزارش اسپوتنیک، اوایل روز دوشنبه، یک سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی به نام جیمز دیوید ونس، یادداشتی را برای جمهوری‌خواهان سنا ارسال کرده و مدعی شد که این لایحه می‌تواند به دموکرات‌ها اجازه دهد در صورت انتخاب مجدد دونالد ترامپ در سال ۲۰۲۴ و تلاش برای پایان دادن به درگیری در اوکراین، او را استیضاح کنند.

در سال ۲۰۱۹، دموکرات‌ها تلاش کردند ترامپ را به دلیل توقف بودجه اختصاص داده شده به اوکراین استیضاح کنند. در این یادداشت آمده است، در صورت لغو یا توقف حمایت مالی از اوکراین به‌رغم توصیه «کارشناسان»، دموکرات‌ها می‌توانند بار دیگر ترامپ را استیضاح کنند. این اطلاعیه از همه جمهوری‌خواهان می‌خواهد که با تصویب این قانون مخالفت کنند.

این لایحه همچنین در صورت تصویب شدن در مجلس سنا، باید مجلس نمایندگان آمریکا با اکثریت جمهوری‌خواه را هم قانع کند. مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه در بیانیه‌ای گفت اگر لایحه کمک‌های خارجی به مجلس نمایندگان برسد، آن را قبول نخواهد کرد.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «در شرایطی که سنا حتی یک لایحه هم برای تغییر سیاست مرزی (مرز آمریکا-مکزیک) ارائه نکرده است، مجلس نمایندگان باید به کار خود در مورد این موضوعات مهم ادامه دهد. لایحه کمک‌های خارجی سنا، به مهم‌ترین مسئله ایالات متحده یعنی امنیت مرزها رسیدگی نمی‌کند. سنا باید در لایحه کمک‌های خارجی ۹۵ میلیارد دلاری که شامل حدود ۶۰ میلیارد دلار برای اوکراین، ۱۴ میلیارد دلار برای اسرائیل و بودجه اضافی برای رسیدگی به نگرانی‌های امنیت ملی ایالات متحده در منطقه هند و اقیانوس آرام است، فشار وارد می‌کرد تا اقدامات امنیتی مرزی معناداری را در نظر بگیرد.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha