• سه‌شنبه / ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۴
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1402112417046
  • خبرنگار : 50635

معاون سیاسی و امنیتی استاندار هرمزگان:

غربالگری اتباع خارجی برای جلوگیری از گسترش بیماری مالاریا ضروری است

غربالگری اتباع خارجی برای جلوگیری از گسترش بیماری مالاریا ضروری است

ایسنا/هرمزگان معاون سیاسی و امنیتی استاندار هرمزگان گفت: غربالگری اتباع خارجی برای جلوگیری از گسترش بیماری مالاریا ضروری است.

احسان کامرانی امروز (بیست و چهارم بهمن‌ماه)، در هفتمین جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان، ضمن قدردانی از حضور پرشور و گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و خلق حماسه‌ای دیگر، اظهار کرد: تمام مردم کشور به ویژه استان هرمزگان حضور پرشور و پررنگی در راهپیمایی جشن تولد انقلاب داشتند.

وی، یوم الله ۲۲ بهمن ماه امسال را برگ زرین دیگری بر تاریخ انقلابی مردم هرمزگان دانست و خاطرنشان کرد: حضور گسترده مردم در روستاها و شهرهای استان هرمزگان صحنه‌های بی‌نظیر عشق مردم هرمزگان به آرمان‌های امامین انقلاب اسلامی را ثبت کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، با بیان اینکه حماسه آفرینی مردم در ۲۲ بهمن‌ماه، بار وظیفه مسئولین در خدمت رسانی را سنگین‌تر می‌کند، تصریح کرد: مسئولین و حکمرانان در تمام سطوح حاکمیت باید خدمت بی منت و با کیفیت به این مردم قدرشناس را در دستور کار خود قرار دهند.

کامرانی، با اشاره به ادامه جنایات صهیونیست‌ها در غزه، تشریح کرد: متاسفانه در سایه سکوت نهادهای حقوق بشری بین‌المللی و عدم‌کنش دولت‌های اسلامی در این خصوص باعث شده است که رژیم غاصب صهیونیستی دست به هر گونه جنایت ضد بشری بزند.

وی با بیان اینکه جنایت غزه دل هر آزاد مردی را به درد می‌آورد، خاطرنشان کرد: دولت‌های اسلامی باید تمام ظرفیت‌های خود را برای مقابله با اسرائیل و محدود کردن حمایت‌های کشورهای غربی از جمله آمریکا به کار گیرند تا این ماشین کشتار در غزه متوقف شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، با اشاره به الگو بودن اقدامات گروه‌های مقاومت اسلامی بر علیه استکبار جهانی، افزود: امیدوارم این الگو به سایر کشورهای جهان اسلام نیز تسری پیدا کند.

کامرانی با اشاره به اهمیت جلوگیری از گسترش بیماری مالاریا، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اتباع خارجی می توانند از عوامل انتقال بیماری مالاریا در استان باشند اتخاذ تدابیر پیشگیرانه به منظور غربالگری اتباع خارجی ضروری است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: شهرستان های شرقی استان به دلیل حضور اتباع خارجی در زمینه اتخاذ تدابیر پیشگیرانه شیوع مالاریا نیازمند کنترل بیشتر است.

سند برش استانی کاهش و پیشگیری مصرف الکل هرمزگان تدوین شد

وی با اشاره به تدوین برش استانی کاهش و پیشگیری مصرف الکل استان توسط دانشگاه علوم پزشکی، تصریح کرد: تمام دستگاه های اجرایی با دانشگاه علوم پزشکی استان برای عملیاتی شدن برش استانی سند کاهش و پیشگیری از مصرف الکل همکاری کنند.

کامرانی خاطرنشان کرد: مصرف الکل آثار مخرب فردی و اجتماعی در جامعه در پی دارد و ضروری است کلیه امکانات برای کاهش و پیشگیری از مصرف آن در استان بسیج شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان افزود: اجرای کامل برش استانی سند کاهش و پیشگیری از مصرف الکل در هرمزگان نیازمند تامین منابع لازم است و در این زمینه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اقدام لازم را در دستور کار قرار دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha