• سه‌شنبه / ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۰
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402112417334
  • خبرنگار : 50444

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مطرح کرد:

پوشش ۴۱ درصدی جمعیت خراسان شمالی از خدمات فاضلاب

پوشش ۴۱ درصدی جمعیت خراسان شمالی از خدمات فاضلاب

ایسنا/خراسان شمالی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: ۴۱ درصد از جمعیت خراسان شمالی تحت پوشش خدمات فاضلاب قرار دارند.

رضا نعیمی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر عملیات شبکه فاضلاب در چهار شهر استان در حال انجام است و در سایر شهرها نیز به دنبال حصول توافقنامه ها و تامین منابع مالی برای اجرای شبکه آن هستیم.

به گفته وی، شبکه فاضلاب در بجنورد ۵۸ درصد، اسفراین ۹۰ درصد، شیروان ۵ درصد و در آشخانه ۲۹ درصد پیشرفت دارد. همچنین سه روستای طبر، اسلام آباد و تازه قلعه از خدمات جمع آوری و تصفیه فاضلاب بهره‌مند هستند.

وی در ادامه بیان کرد: اجرای تاسیسات فاضلاب شهری در استان از ابتدای سال ۱۳۷۳ آغاز شده و تاکنون بیش از ۶۱۱.۵  کیلومتر خطوط انتقال و شبکه جمع آوری فاضلاب در استان اجرا شده است.

وی اظهار کرد: حفاظت از محیط زیست، جلوگیری از آلوده شدن منابع آبی، ارتقا سطح بهداشت عمومی و جایگزین کردن پساب بجای آب مصرفی صنایع، از مهمترین اهداف اجرای تاسیسات فاضلاب در شهرها و روستاها است.

نعیمی افزود: شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی در راستای اجرای وظایف ذاتی در کنار تامین و توزیع آب سالم  و بهداشتی، وظیفه جمع آوری و تصفیه فاضلاب را نیز برعهده دارد.

به گفته نعیمی، در بخش روستایی نیز ۳۳.۵ کیلومتر شبکه و خط انتقال فاضلاب در استان احداث شده است.

وی گفت: برای افزایش شاخص جمعیت برخوردار از خدمات دفع بهداشتی فاضلاب در سال جاری، بیش از چهار هزار و ۳۳۳ انشعاب جدید فاضلاب در شهرها و روستاهای استان نصب شده که این عدد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۹ درصد افزایش را نشان می دهد.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر استان خراسان شمالی در بخش فاضلاب ۸۹ هزار و ۳۰ مشترک شهری و روستایی دارد که شامل ۴۱ درصد جمعیت استان است که از خدمات دفع بهداشتی فاضلاب بهره مند هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha