• سه‌شنبه / ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۴
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1402112417434
  • خبرنگار : 50022

توصیه‌های رئیس پلیس فتای البرز برای فعالیت انتخاباتی در فضای مجازی

توصیه‌های رئیس پلیس فتای البرز برای فعالیت انتخاباتی در فضای مجازی

ایسنا/البرز رئیس پلیس فتا البرز از کاربران و مدیران صفحات مجازی خواست در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، اخلاق مداری را در فضای مجازی اولویت فعالیت خود قرار دهند.

به گزارش ایسنا، سرهنگ رسول جلیلیان اظهار کرد: گروه‌ها و کانال‌های مجازی مسئولیت سنگینی برای حفظ ارزش‌های اسلامی و رعایت اصول حرفه‌ای در انتشار مطالب دارند که باید رعایت کنند.

وی اضافه کرد: با گسترش و توسعه ارتباطات و تغییر سبک تبلیغات و فعالیت های مرتبط با فضای مجازی و حواشی این فعالیت‌ها نیز تغییرات زیادی کرده و مدیریت این فضا ضروری است.

سرهنگ جلیلیان گفت: ادمین ها و کاربران عرصه مجازی باید رعایت اصول اخلاقی در پیشگیری از هر نوع تشنج و تشویش افکار عمومی را داشته باشند.

این مقام انتظامی افزود:  هر مقطع زمانی و شرایط مناسب خود را دارد که  مدیریت این مباحث اهمیت زیادی دارد، نامزدهای انتخاباتی نیز باید با رعایت اخلاق حرفه ای در این عرصه حاضر شوند و از هر گونه تخریب نسبت به یکدیگر پرهیز و فقط  برنامه های خود را ارائه دهند.

سرهنگ جلیلیان تاکید کرد: در این سیر زمانی باید دست به دست هم دهیم تا فضا را ایمن و مطمئن نگه داریم و چالش ایجاد نکنیم.

رئیس پلیس فتا البرز یادآور شد: یکی از موضوعاتی که امروزه به ویژه در البرز فضای مجازی را تحت الشعاع قرار می‌دهد فضای سیاسی است و  به طور  معمول در انتخابات و مناسبت های سیاسی اتفاقاتی رقم می خورد که برخی افراد اخلاق حرفه ای را رعایت نمی‌کنند و دستاویز  خبری برخی کاربران سودجو می‌شوند.

این مسئول گفت: در این شرایط کلاهبرداران و سودجویان فرصت را غنیمت دانسته و با ترفند ایجاد اپلیکیشن های مختلف در پوشش تبلیغ و ارسال آن در شبکه های اجتماعی مختلف و تحریک افراد به دانلود و نصب آنها، دست به سودجویی از کاربران می زنند.

وی با اشاره به افزایش حجم تبلیغات در روزهای آتی و علاقه‌مندی کاربران به استفاده از اپلیکیشن های موبایل پایه، یادآور شد: کاربران اپلیکیشن های تبلیغاتی را از منابع رسمی که بررسی های امنیتی لازم را در خصوص امنیت اپلیکیشن ها انجام می دهند، دریافت کنند.

سرهنگ جلیلیان افزود: کاربران باید در تولید محتوا دقت لازم داشته باشند چرا که پلیس فتا با هرگونه تخلفات که منجر به بی اخلاقی و خارج از چارچوب قانونی باشد به شدت برخورد می‌کند.

رئیس پلیس فتا البرز همچنین به مدیران صفحات فضای مجازی تاکید کرد که با توجه به اینکه مسئولیت فضای مجازی را بر عهده دارند از قراردادن هرگونه لینک و آدرس ناشناس خودداری کنند و قبل از عضوگیری در گروه‌ و کانال‌های خود حتما فعالیت کاربرها را مورد رصد و پایش قرار دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha