• سه‌شنبه / ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۶:۱۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402112417461
  • خبرنگار : 50037

اختصاص ۵۰ هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن شهرستان بهار

اختصاص ۵۰ هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن شهرستان بهار

ایسنا/همدان فرماندار شهرستان بهار از اختصاص ۵۰ هکتار زمین برای طرح نهضت ملی این شهرستان خبر داد.

مجتبی فیض‌اللهی سه‌شنبه ۲۴ بهمن در حاشیه بازدید از روند پیشرفت فیزیکی مسکن ۱۲۰ واحدی بنیاد ساخت در قالب نهضت ملی مسکن شهرستان بهار در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از مجموع ۵۰ هکتار زمین توافق و مذاکره شده و اختصاص یافته برای نهضت ملی مسکن این شهرستان، تاکنون در شهر بهار ۲۱ هکتار و در شهر لالجین پنج هکتار آن سند زده شده و پنج هکتار شهر لالجین در حال پیگیری کمیسیون ماده ۵ است که در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

وی افزود: در شهر بهار بیش از ۱۶۰۰ نفر و در شهر لالجین ۴۳۰ نفر متقاضی تأیید شده مسکن داریم که این میزان زمین سند زده شده می‌تواند این تعداد از متقاضیان را پوشش دهد.

فیض‌اللهی ادامه داد: در رابطه با شهر صالح آباد نیز به صورت گروه ساخت زمین لازم به متقاضیان واگذار شده و برخی از این متقاضیان نسبت به ساخت و ساز اقدام کرده‌اند و برخی دیگر را نیز مهلت داده‌ایم که ساخت و ساز خود را شروع کنند.

وی بیان کرد: در شهر مهاجران نیز از سوی منابع طبیعی زمین لازم در نظر گرفته شده و این زمین‌ها برای احداث در قالب نهضت ملی مسکن به متقاضیان واگذار شده است.

فرماندار شهرستان بهار با بیان اینکه در سطح شهرستان ۵۰ هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده و سند به نام راه و شهرسازی زده شده است، گفت: شهرستان بهار به لحاظ تأمین زمین مورد نیاز برای طرح نهضت ملی مسکن خوشبختانه دارای حداقل معارضان بود.

وی با اشاره به پروژه ۱۲۰ واحدی بنیاد ساخت شهرستان بهار اظهار کرد: این پروژه با پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصد عملیات آن شروع شده و در مرحله بتن ریزی ستون طبقه اول بوده و براساس پیش بینی این پروژه تا پایان سال آینده قابل افتتاح و بهره برداری است.

فیض‌اللهی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از موضوعات اصلی در بحث مسکن شهرستان، تأمین مسکن برای کسانی بود که سال‌ها پیش برای مسکن ثبت نام کرده و مبالغ خود را واریز کرده بودند، گفت: تمام کسانی‌که برای مسکن در سالیان گذشته ثبت نام و مبالغ خود را واریز کرده بودند، در طرح نهضت‌ملی مسکن برای آنها زمین لازم پیش بینی و تملک شده و پیگیر هستیم به صورت گروه ساخت این زمین‌ها واگذار و در اولین فرصت این مطالبه آنها محقق شود.

وی بیان کرد: از اوایل سال‌جاری نسبت به موضوع نهضت ملی مسکن و تأمین زمین مورد نیاز ورود پیدا کردیم و در فازهای مختلف، طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان مورد پیگیری قرار گرفته و در حال اجراست.

فیض‌اللهی مطرح کرد: مسکن ۱۲۰ واحدی بنیاد ساخت یکی از پروژه‌هایی بود که حدود ۱۰ سال پیش فونداسیون این پروژه به صورت غیرفنس و غیراصولی انجام شده بود که در قالب طرح نهضت ملی مسکن فونداسیون قبل آن برچیده و عملیات اجرایی طرح مجدد توسط بنیاد مسکن آغاز شده و بنیاد مسکن تلاش دارد در اولین فرصت ممکن این پروژه را تکمیل کند و در اختیار متقاضیان قرار دهد ضمن اینکه اجرای روند پیشرفت فیزیکی پروژه توسط بنیاد مسکن قابل تقدیر است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان بهار هم گفت: بحث تأمین زمین لازم برای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان بهار به علت موانع مختلف دولتی و نیز معارضان حاد بود که خوشبختانه با پیگیری مجدانه فرماندار این مشکل به نحو مطلوبی مرتفع شد و قراردادها به صورت کامل با مالکان بسته شده و در حال حاضر هیچ گونه معارض در بحث طرح نهضت ملی مسکن شهرستان نداریم چرا که همه مالکان اصلی دارای سند و نسق هستند.

رشیدی افزود: برای طرح نهضت ملی مسکن شهرستان بهار در حال حاضر زمین بیش از اندازه ظرفیت متقاضیان تأمین شده است و هیچ گونه دغدغه‌ای وجود ندارد.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان بهار هم اظهار کرد: پروژه ۱۲۰ واحدی بنیاد ساخت شهرستان بهار در سه بلوک با پیشرفت ۲۰ درصدی با پیشرفت و سرعت بسیار خوبی در حال اجراست و هم اکنون در حال بتن‌ریزی ستون‌های طبقه اول آن هستیم و سعی بر آن است تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن این واحدها تحویل متقاضیان شود.

امیر خسروی‌بهمند اضافه کرد: در شهر لالجین نیز برای طرح نهضت ملی مسکن پنج هکتار زمین تملک و انتقال سند انجام شده و با انجام شدن کمیسیون ماده ۵ آن، خیلی زود زمین‌ها برای تحویل آماده سازی خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha