• سه‌شنبه / ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ / ۲۰:۱۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402112417590
  • خبرنگار : 71592

رهبر انصارالله: اقدام نظامی یمن درباره کشتی‌های مرتبط با صهیونیست‌ها بسیار تاثیرگذار بود

رهبر انصارالله: اقدام نظامی یمن درباره کشتی‌های مرتبط با صهیونیست‌ها بسیار تاثیرگذار بود

عبدالملک بدرالدین الحوثی تاکید کرد: اقدام نظامی یمن در دریا بسیار تاثیرگذار بود. طی هفته‌های اخیر هیچ کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی نتوانست از تنگه باب المندب عبور کند و این پیروزی بزرگی است.

به گزارش ایسنا، رهبر انصارالله یمن به مناسبت سالروز شهادت «صالح علی الصماد» رئیس سابق شورای عالی سیاسی این کشور سخنرانی کرد.

«عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن در این سخنرانی شهید صالح صماد را نماد صداقت با خدا، ثبات در موضع حق عنوان کرد که جان و مال خود را فدا کرد.

وی افزود شهید صماد نمونه یک انسان مسوولیت پذیر در سمت خود به عنوان رئیس شورای عالی سیاسی یمن بود. او واقعاً مایه افتخار مردم یمن در مقابل بسیاری از مردم ملت‌ها است.

الحوثی گفت: شهید صماد مسوولیت پذیر بود. او آگاهی سیاسی، پیشینه فرهنگی و شناختی و روانشناسی اجتماعی را یکجا گرد آورده بود.

وی با بیان اینکه شهید صماد در شرایط بسیار سخت و زمانی که حمله به یمن در اوج خود بود، مسوولیت ریاست شورا را برعهده گرفت، تاکید کرد آمریکایی‌ها در جنایت هدف قرار دادن شهید صماد نقش اساسی داشتند زیرا نگران نقش فعال و نفوذ او در میان مردمش بودند.

رهبر انصارالله یمن در ادامه تصریح کرد: تلاش ائتلاف متجاوز برای حمله به یمن، اشغال کامل آن و مصادره آزادی و استقلال ملت یمن بود و شهید صماد نقش فعالی در بسیج نیروها به صورت رسمی و مردمی برای مقابله با این تجاوز و انسجام جبهه داخلی داشت. هدف دشمنان از به شهادت رساندن صماد، شکستن اراده و استواری مردم یمن و ایجاد ناامیدی بود.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان نگران رهبران آزاده‌ای هستند که تسلیم آمریکا نیستند و مصادره آزادی مردم و اشغال کشورهای خود را نمی‌پذیرند. نگرانی دشمنان این است که یمن با این اهمیت جغرافیایی و مردم فعال، کسانی را داشته باشد که به مسائل امت خود، به ویژه مسئله فلسطین پایبند باشند.

الحوثی گفت: دشمنان از هوشیاری و آگاهی ملت‌های ما و آرزوی آنها برای به دست آوردن حقوق مشروع خود آشفته شده‌اند. هدف و انگیزه اصلی دشمنان از به شهادت رساندن صماد، نگرانی آنها از تسلط رهبرانی با گرایش لیبرال در یمن است. دشمنان می‌خواهد که همه زیردست او باشند. دنبال مزدورانی هستند که ماموریت اصلی آنها دشمنان مأمورانی می خواهند که ماموریت اصلی آنها حفاظت از تأسیسات و پایگاه‌های آمریکایی و انگلیسی و حفاظت از کشتی های رژیم صهیونیستی باشد.

الحوثی خاطر نشان کرد: دشمنان و عوامل منطقه‌ای و محلی آنها در تحقق اهداف خود در به شهادت رساندن صماد ناکام ماندند و موضع ملت یمن درباره مردم غزه شاهدی بر این ادعاست. تصور دشمنان مبنی بر اینکه با از بین بردن هرگونه حرکت صادقانه از طریق ترور به اهداف خود می رسند، تصور اشتباهی است.

رهبر انصارالله یمن با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه و آنچه در این باریکه می‌گذرد گفت: اقدام رژیم صهیونیستی در نوار غزه نسل‌کشی و ویرانی همه جانبه بی سابقه است. برنامه رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس پایان دادن به مساله فلسطین است.

وی تاکید کرد: کشورهای عربی و غیر عربی درباره آنچه در غزه رخ می‌دهد، مقصر هستند. کشورهای عربی و اسلامی باید از کارت‌های فشاری که دارند استفاده کرده و برای توقف جنگ غزه اقدام جدی داشته باشند.

الحوثی تصریح کرد: آمریکا شریک اصلی همه جنایت‌های دشمن صهیونیستی است. آمریکا تلاش کرد با اظهارات مضحک خود جهان را فریب دهد اما اگر چراغ سبز او نبود رژیم صهیونیستی دست به این جنایات نمی‌زد. دشمن صهیونیستی جنایات زیادی مرتکب شده و به هیچ دستاورد واقعی دست نیافته است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به تحولات آب‌های نزدیک یمن تاکید کرد: دریا برای دشمنان بسیار با اهمیت است و حساب ویژه‌ای روی آن باز کرده‌اند.

رهبر انصارالله یمن تاکید کرد: اقدام نظامی یمن در دریا بسیار تاثیرگذار بود. طی هفته‌های اخیر هیچ کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی نتوانست از تنگه باب المندب عبور کند و این پیروزی بزرگی است. ممانعت کامل از تردد این کشتی‌ها گواهی روشن بر اثربخشی عملیات نظامی دریایی یمن است که حتی وضعیت اقتصادی رژیم صهیونیستی را هم تحت تاثیر قرار داد.

وی افزود: آمریکا و انگلیس با وجود حمله به یمن و تلاش برای حفاظت از کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی شکست خوردند. ممانعت از ترانزیت و حرکت کشتی های مرتبط با دشمن صهیونیستی، پیروزی بر سه گانه خبیث آمریکا، اسرائیل و انگلیس است که حتی بالاترین مقامات و در راس آنها رئیس جمهور آمریکا به این شکست اذعان کردند.

الحوثی گفت: عملیات ما در دریای سرخ و باب المندب، عملیاتی مشروع در حمایت از مردم غزه است. این عملیات تا زمان لغو محاصره غزه و توقف حملات اسرائیل علیه مردم غزه ادامه خواهد داشت.

رهبر انصارالله یمن خطاب به کشورهای جهان گفت عبور از باب المندب تنها برای کشتی‌های انگلیسی، آمریکایی و رژیم صهیونیستی ناامن است.

به گزارش ایسنا، صالح صماد از زمان تشکیل شورای موسوم به شورای عالی سیاسی یمن در سال ۲۰۱۶ رئیس این شورا بود. او ۱۹ آوریل ۲۰۱۸، توسط جنگنده‌های ائتلاف به رهبری عربستان علیه یمن به شهادت رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha