• چهارشنبه / ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۸:۵۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402112517723
  • خبرنگار : 50163

ولایت‌مداری، درسی که باید از حضرت ابوالفضل آموخت

ولایت‌مداری، درسی که باید از حضرت ابوالفضل آموخت

ایسنا/زنجان امام‌ جمعه سلطانیه گفت: ولایت‌مداری بزرگ‌ترین درسی است که باید از حضرت ابوالفضل (ع) آموخت.

حجت‌الاسلام عمران حسینی‌نسب در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به سالروز ولادت حضرت ابوالفضل (ع) به تبیین فضائل این شخصیت بزرگ اسلام‌پرداخته و عنوان کرد: حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) در نزد خدا در قیامت منزلتی دارد که شهدای دیگر غبطه می‌خورند.

وی با بیان اینکه ولایت‌مداری، وفاداری، غیرت و مقاومت از ویژگی‌های علمدار کربلاست، تصریح کرد: بصیرت، صلابت ایمان و همراهی با امام زمان خود نیز از شاخصه‌های مهم حضرت عباس(ع) است که صلابت ایمان همان پویایی، تحرک، نشاط و کارآمدی و اثربخشی در میدان‌های مختلف است.

امام‌جمعه سلطانیه با توضیح این مطلب که کربلا نیز مثل جنگ احزاب میدان جنگ ترکیبی دشمن از لحاظ کمی و کیفی بود، اضافه کرد: در این واقعه عظیم علمدار کربلا با بصیرت و ولایت‌مداری خویش دشمن را ناکام گذاشت.

وی با توضیح اینکه ولایت‌مداری یکی از صحنه‌های زیبای کربلاست، متذکر شد: در کربلا نیز دشمنان امام حسین (ع) می‌خواستند با استفاده از پیوند خویشاوندی با حضرت ابوالفضل (ع) و با پیشنهاد امان‌نامه آن حضرت را از امام حسین علیه‌السلام جدا کنند اما آن حضرت با بصیرت و ولایت‌مداری، امان نامه را رد کرد.

امام جمعه سلطانیه با یادآوری اینکه در بین انبیا حضرت لوط پیامبر و در بین ائمه معصومین (ع) حضرت امیرالمومنین و امام حسن مجتبی (ع) به خاطر نداشتن یار و یاور غم‌انگیزترین و غریبانه‌ترین لحظات را داشتند، متذکر شد: در عصر امامت امام حسین (ع) ورق برگشت چراکه امام حسین (ع) ابوالفضلی دارد که به تنهایی یک قدرت است و چون ابوالفضل هست امام حسین (ع) احساس غربت و تنهایی نمی‌کند.

وی با اشاره به نام‌گذاری ولادت علمدار کربلا به روز جانباز و با بیان اینکه جانبازان به جانباز و علمدار کربلا تأسی کردند و تا زمانی که در این مسیر و اهداف آن ثابت قدم هستند در دوران جانبازی نیز مجاهد هستند، افزود: حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) حامی امام و مدافع اسلام بود و در این راه نیز به شهادت رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha