• چهارشنبه / ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402112517837
  • خبرنگار : 71610

یورش نظامیان صهیونیست به کرانه باختری

یورش نظامیان صهیونیست به کرانه باختری

منابع رسانه‌ای از یورش نظامیان صهیونیست به مناطق مختلف کرانه باختری در سایه همدستی نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین با آنها خبر دادند.

به گزارش ایسنا، همزمان با ادامه حملات شبانه نظامیان رژیم صهیونیستی به شهرها و روستاهای کرانه باختری، سه‌شنبه شب درگیری‌های مسلحانه میان رزمندگان مقاومت فلسطین و نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین در شهر «طوباس» واقع در شمال کرانه باختری رخ داد.

بر پایه گزارش شبکه الجزیره، منابع محلی اعلام کردند که رزمندگان مقاومت پس از مشاهده یک نیروی نظامی صهیونیست در منطقه، برای تدارک مقابله با حمله احتمالی آنها به شهر طوباس به خیابان‌های شهر آمدند اما با نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان مواجه شدند که منجر به شکل‌گیری درگیری میان آنها شد.

همزمان نظامیان رژیم صهیونیستی به چند منطقه در کرانه باختری از جمله شهر «قلقیلیه» و «نابلس» یورش بردند.

صهیونیست‌ها همچنین به شهر «دورا» در جنوب الخلیل و همچنین منطقه «عین عرب» در مرکز الخلیل واقع در جنوب کرانه باختری یورش برده و ایست بازرسی را در آنجا ایجاد کردند.

در همین حال، شهرک نشینان نیز به کشاورزان و چوپانان روستای «مسافر یطا» در جنوب الخلیل حمله کردند و از رسیدن آنها به زمین‌هایشان جلوگیری کردند. نیروهای رژیم صهیونیستی نیز به منطقه «الظهر» در شهر «بیت امر» در شمال الخلیل به خانه‌های شهروندان فلسطینی یورش بردند و آنها را تفتیش کردند.

بامداد امروز نیز نیروهای اشغالگر منطقه مجاور مجتمع پزشکی فلسطین در شهر رام الله در کرانه باختری را محاصره کردند.

از سوی دیگر، ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که در جریان درگیری‌هایی که میان نظامیان آن و مبارزان فلسطینی در «جنین» و اردوگاه آن رخ داد، دو تن از نظامیان این رژیم زخمی شدند.

از زمان آغاز عملیات فلسطینی طوفان الاقصی در هفتم اکتبر (۱۵ مهر ماه)، مناطق مختلف کرانه باختری هم شاهد عملیات‌های ضد صهیونیستی و همچنین تشدید تجاوزات صهیونیست‌ها بوده‌ است. در همین راستا، وزارت بهداشت فلسطین از بازداشت صدها فلسطینی در کرانه باختری از هفتم اکتبر تاکنون خبر داده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha