• چهارشنبه / ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۶
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402112517852
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیرکل میراث فرهنگی استان عنوان کرد

تبدیل بنای تاریخی جمعه مسجد اردبیل به پایگاه ملی مطالبه عمومی بود

تبدیل بنای تاریخی جمعه مسجد اردبیل به پایگاه ملی مطالبه عمومی بود

ایسنا/اردبیل مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: تبدیل بنای تاریخی جمعه مسجد اردبیل به پایگاه ملی مطالبه عمومی بود و به عنوان یکی از اولین آثار تاریخی استان اردبیل در سال ۱۳۱۵ به ثبت ملی رسید.

حسن محمدی ادیب ۲۵ بهمن در مراسم رونمایی از الواح ثبتی در نمایشگاه گردشگری تهران گفت: بنای تاریخی جمعه مسجد اردبیل یکی از مهم‌ترین آثار تاریخی استان است که به عنوان یکی از اولین آثار استان اردبیل در سال ۱۳۱۵ به ثبت ملی رسیده و مطالبه عمومی تبدیل این بنا به پایگاه ملی بود.

محمدی ادیب با اشاره به تأثیر ایجاد پایگاه ملی در حفاظت و ساماندهی جمعه مسجد، افزود: این بنا یکی از قدیمی‌ترین مساجد منطقه آذربایجان است و اهمیت آن دلیلی برای تبدیل جمعه مسجد اردبیل به پایگاه ملی میراث‌ فرهنگی بود که با موافقت وزارت میراث‌ فرهنگی این اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: جمعه مسجد اردبیل سومین پایگاه ملی میراث‌فرهنگی استان اردبیل بعد از پایگاه‌های ملی شهر یئری و کنزق است و علاوه بر آن دو اثر ثبت جهانی مجموعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی و کاروانسرای سنگی صائین نیز در اردبیل قرار دارند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اردبیل افزود: همچنین از لوح ثبتی شهر اردبیل در فهرست فدراسیون جهانی شهرهای گردشگری نیز رونمایی شد که اتفاق مهمی برای توسعه گردشگری اردبیل محسوب می‌شود.

محمدی ادیب گفت: شهرهای بزرگ جهان که در زمینه گردشگری فعال هستند برای تبلیغات، برندسازی و ارتقای سیمای گردشگری در این فدراسیون عضو می‌شوند، عضویت شهر اردبیل در این فدراسیون جهانی می‌تواند در معرفی ظرفیت‌ها در سطح جهانی موثر باشد.

گفتنی است با حضور سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران از الواح ثبتی پایگاه ملی جمعه مسجد اردبیل و ثبت شهر اردبیل در فهرست فدراسیون جهانی شهرهای گردشگری رونمایی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha