• چهارشنبه / ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۹
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 1402112517859
  • منبع : مطبوعات

مشعل ارزش‌های الهی

مشعل ارزش‌های الهی

چهارم ماه شعبان، سالروز میلاد بزرگ‌جانباز اسلام و پرچمدار دفاع از حرمت حریم ولایت، حضرت ابوالفضل العباس(ع)، به واسطه رشادت و جانفشانی‌های جانبازان سرافراز و دلاور، به‌عنوان روزهای پاسدار و جانباز نامگذاری شده است.

به گزارش ایسنا، شهروند در یادداشتی به این مناسبت نوشت: «جانبازان» انسان‌هایی ایثارگر و جان‌برکف‌اند که طی سال‌های جنگ تحمیلی و تجاوز دشمن، در خطوط مقدم جبهه، قهرمانانه سینه خود را در برابر آتش دشمن سپر کردند و در راه حفظ کیان اسلام، سلامت خود را تقدیم داشتند.

جانبازان انسان‌های برگزیده‌ای هستند که بسیاری از نعمت‌های مادی خود را به پیشگاه دوست تقدیم کرده‌اند. آنان به‌دلیل ازخودگذشتگی‌ها و ایثارگری‌هایشان، موانع و حجاب‌ها را که در اثر تعلّقات و وابستگی‌های دنیوی ایجاد می‌شود، کنار زده و راحت‌تر با خداوند به مناجات می‌پردازند. قلب شکسته آنان بزرگ‌ترین سرمایه جانبازی‌شان به شمار می‌آید.

جانبازی، مقام والایی است و خداوند این افتخار بزرگ را نصیب بعضی از افراد برگزیده خود کرده است. بر این اساس، مسئولیت و وظایف آنان نیز بزرگ و سنگین است. اگر آنان دیروز در جبهه‌های نبرد استوار مانده و از امتحان الهی سربلند بیرون آمده‌اند، امروز نیز در صحنه‌های فرهنگی جامعه حضور دارند و مشعل ارزش‌های الهی را فروزان نگه داشته‌اند.

جانبازان با ایستادگی خود، فرهنگ شهادت و شهیدان را زنده نگه می‌دارند و درس امید و ایمان و اراده به جامعه می‌دهند. آنان با ارج نهادن به ارزش‌های دینی و اسلامی و با ترویج فرمان‌های اصیل اسلامی و عمل به آنها، افراد جامعه را به حفظ ارزش‌های اسلام تشویق می‌کنند. آنان الگوی ارزش‌های اسلامی و مروّجان معنویت در جامعه به شمار می‌آیند.

امروزه، اهمیت نقش همسران جانبازان بر کسی پوشیده نیست، زیرا آنان به‌صورت داوطلبانه در رنج‌های زندگی یک جانباز شریک شده‌اند. آنان از جاذبه‌های زندگی دنیوی گذشتند تا به درخواست یک جانباز لبیک گویند؛ جانبازی که شاید نتواند کوچک‌ترین فعالیتی انجام دهد.

اکنون همسران جانبازان با حفظ روحیه بسیجی و دشمن‌ستیزی و با تربیت صحیح فرزندان و حفظ مقام و منزلت جانبازان می‌توانند به جایگاه و مقام خود افتخار کنند. البته این نام نیک با زحمت و رنج به‌دست می‌آید و تحمل این همه سختی از سوی خداوند پاداش اخروی بسیار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha