• چهارشنبه / ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402112517862
  • خبرنگار : 50071

رئیس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

۱۲۲ واحد عرضه‌کننده قلیان در منطقه طرقبه و شاندیز پلمب شد

۱۲۲ واحد عرضه‌کننده قلیان در منطقه طرقبه و شاندیز پلمب شد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد از پلمب ۱۲۲ واحد عرضه کننده قلیان در منطقه طرقبه و شاندیز خبر داد.

مهندس محمد باباخانی اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۲۲ واحد عرضه کننده قلیان در منطقه طرقبه و شاندیز پلمب شده و در طی این ۱۱ ماه تعداد ۲۷۵۹ قلیان جمع‌آوری و معدوم‌سازی شده است.

رئیس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه بازدیدهای ما در مناطق ییلاقی طرقبه و شاندیز هر روز با تیم مشترک بهداشت، اماکن، اصناف، صنعت و معدن و دستگاه قضایی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: همچنین برخوردهای قانونی با متخلفان هم هفته‌ای یک نوبت انجام می‌شود، اما اگر موردی جزو موارد حاد باشد در همان‌جا و بدون لحاظ کردن زمان هفتگی اقدام قانونی لازم صورت می‌پذیرد.

 باباخانی تأکید کرد: مشکل عرضه قلیان در رستوران‌ها به نسبت گذشته بسیار کم شده و این قلیان‌ها بیشتر در مسیر جاده‌‎ای این مناطق ییلاقی بوده که این محدوده هم به‌شدت تحت کنترل است تا که با این معضل در مسیر تردد گرشگران مناطق ییلاقی طرقبه شاندیز مواجه نباشیم.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، وی اضافه کرد: عرضه قلیان سودسرشاری برای عرضه‌کننده آن دارد و ما با کسانی که تکرار جرم دارند برخوردهای شدیدتری داریم تا که از تکرار مجدد این کار که برای سلامت جامعه خطر دارد و با آسیب‌هایی همچون مشکلات تنفسی و ابتلا به سرطان همراه است پرهیز شود.

رئیس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد از عموم مردم خواست در صورتی که هر نوع مشکلی در بحث بهداشت و موارد آسیب زننده به سلامت جامعه از جمله عرضه قلیان مشاهده کردند بلافاصله موضوع را به تلفن ۳ رقمی ۱۹۰ اعلام کنند تا که ناظران و کارشناسان سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد به‌موقع در محل حاضر شده و ضمن رسیدگی به آن موضوع برخورد لازم و قانونی را با متخلفان داشته باشند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha