• چهارشنبه / ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۱
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1402112518023
  • خبرنگار : 50635

رئیس جهاد دانشگاهی هرمزگان اعلام کرد:

آغاز پژوهش‌های تخصصی اقتصاد دریاپایه در جهاد دانشگاهی هرمزگان

آغاز پژوهش‌های تخصصی اقتصاد دریاپایه در جهاد دانشگاهی هرمزگان

ایسنا/هرمزگان رئیس جهاد دانشگاهی استان هرمزگان از آغاز پژوهش‌های تخصصی در حوزه اقتصاد دریاپایه متناسب با سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در استان هرمزگان خبرداد.

احمد زاهری امروز (بیست و پنجم بهمن‌ماه) در همایش ملی اقتصاد مدیریت، اقتصاد و توسعه دریامحور که یا حضور مسئولین دولتی و فعالان بخش خصوصی در سالن اجتماعات اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان برگزار شد، اظهار ‌کرد: استان هرمزگان دارای ظرفیت‌های گسترده‌ای در حوزه اقتصاد دریاپایه است و می‌توان اتفاقات بزرگی در این زمینه را رقم زد.

وی با اشاره به اهمیت انجام پژوهش و تحقیقات در زمینه اقتصاد دریامحور، عنوان کرد: در حال حاضر که در حال حرکت به سمت بالفعل کردن سیاست‌های اقتصاد دریامحور هستیم، باید پژوهش و تحقیقات اولیه به عنوان یک اصل پذیرفته شود و در دستور کار قرار گیرد.

رئیس جهاد دانشگاهی وسعت جغرافیایی و پویایی سرمایه‌گذاری را از جمله نقاط قوت هرمزگان برای تحقق اهداف توسعه‌ای دانست و تشریح کرد: خوشبختانه مجموعه مدیران و مسئولین استان هرمزگان در بحث اقتصاد دریامحور دارای یک نگاه مشترک و همدلی خوبی هستند که امیدوارم زمینه‌ساز رقم خوردن اقدامات بزرگی در این زمینه شود.

زاهری با اشاره به فعالیت‌های گسترده پژوهشی جهاد دانشگاهی هرمزگان در حوزه اقتصاد دریامحور، خاطرنشان کرد: پژوهشگران جهاد دانشگاهی در حال حاضر روی پروژه جمع‌آوری فلزات گران‌بها از گرد و غبار صنایع فعالیت می‌کنند و باید انجام چنین پژوهش‌هایی در زمینه دریاها و سواحل نیز در دستور کار قرار گیرد.

وی، با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه اقتصاد دریا محور توسط مقام معظم رهبری، مطرح کرد: تمام بندهای این سیاست ابلاغی دارای نکات ریز و عمیق علمی و کارشناسی شده است. در این سیاست‌ها سعی شده است که زمینه رشد علم و فناوری و تامین نیازهای نرم‌افزاری برای ایجاد تمدن‌سازی فراهم شود تا حضور موثری در ساحل، فراساحل و اقیانوس‌ها داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha