• چهارشنبه / ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402112518117
  • خبرنگار : 50283

عملکرد خوب جهاددانشگاهی در طرح ملی سرباز مهارت

عملکرد خوب جهاددانشگاهی در طرح ملی سرباز مهارت

ایسنا/گیلان نماینده وزارت ورزش و جوانان در طرح ملی سرباز مهارت گفت: جهاد دانشگاهی از بدو تاسیس ظرفیت‌های فوق العاده‌ای داشته و در این کار هم با ما به صورت جهادی وارد عمل شده و در تمام استان‌های کشور از اساتید خوب و درجه یک استفاده کردند.

محمد مهدی فقیهی امروز چهارشنبه ۲۵ بهمن ماه در حاشیه بازدید از طرح سرباز مهارت در مرکز آموزش نیروی دریایی شهید نامجو بندرانزلی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: به دستور مقام معظم رهبری از سال ۱۳۹۶ مقرر شد که سربازان در پادگان‌ها مهارت‌هایی فرا بگیرند تا بعد از فراغت سربازی و بر اساس مهارتی که آموزش دیدند بتوانند برای خود شغل ایجاد کنند.

وی افزود: طرح سرباز مهارت در قرارگاه مرکزی سربازان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح توسط تمامی دستگاه‌های کشور از جمله وزارت ورزش و جوانان، سازمان فنی و حرفه‌ای هلال احمر و چند دستگاه دیگر در حال انجام است و هر کدام بر اساس حیطه و شرح وظایفی که دارند، مهارت‌هایی را به نیروهای وظیفه آموزش می‌دهند.

فقیهی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی بر اساس قراردادی که با وزارت ورزش و جوانان دارد مهارت‌های عمومی زندگی و اشتغال را برای سربازان تدریس می‌کند.

 نماینده وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه طبق گزارش ها، انجام طرح ملی سرباز مهارت در گیلان خوب بوده، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی از بدو تاسیس ظرفیت‌های فوق العاده‌ای داشته و در این کار هم با ما به صورت جهادی وارد عمل شده و در تمام استان‌های کشور از اساتید خوب، درجه یک و بومی هر استان استفاده کردند.

فقیهی در خصوص برنامه‌های آتی گفت: طبق هماهنگی که با ستاد کل نیروهای مسلح داشتیم قرار است تعداد و کیفیت آموزش‌ها افزایش پیدا کند.

شرکت ۲ هزار سرباز در گیلان در طرح ملی سرباز مهارت

همچنین ناخدا یکم هادی رحیمی پناه، مسئول مهارت آموزی فرماندهی آموزش‌های تخصصی حضرت باقرالعلوم(ع) نداجا مستقر در رشت در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد بنابر تدابیر ابلاغی مقام معظم رهبری، هر سربازی که وارد خدمت می‌شود یک دوره مهارت‌های عمومی زندگی را باید طی کند.

وی افزود: این دوره ها شامل سواد رسانه سواد مالی بعضی مباحث حقوقی و مهارت‌های ازدواج و فرزندپروری است که با همکاری جهاد دانشگاهی در دعوت اساتید این دوره‌ها برای همه سربازانی که وارد رزم مقدماتی می‌شوند برگزار می‌شود و در پایان آزمون و مدرک اعطا می‌شود.

ناخدا یکم رحیمی پناه تصریح کرد: دوره فعلی برای ۳۱۳ نفر از اعزامیان اول بهمن ماه سال جاری هستند و آزمون این دوره هم ابتدای اسفند ماه سال جاری برگزار می‌شود و کسانی که موفق به قبولی در آزمون شوند مدرک صادر می‌شود.

مسئول مهارت آموزی فرماندهی آموزش‌های تخصصی حضرت باقرالعلوم(ع) نداجا مستقر در رشت تاکید کرد: از اول امسال حدود ۲ هزار نفر این آموزش‌ها را طی کردند و با همکاری جهاد دانشگاهی برای شرکت کنندگان مدرک صادر شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha