• چهارشنبه / ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۹
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1402112518172
  • منبع : بازار

پرداخت آنلاین قبض برق فقط با چند کلیک

پرداخت آنلاین قبض برق فقط با چند کلیک

اگر قصد دارید تا با سریع‌ترین روش برای متصل‌شدن به سامانه پرداخت قبض برق، آب و دیگر قبوض آشنا شوید، در این مقاله همراه ما باشید تا روش‌های مختلف پرداخت قبض را بررسی کنیم. در نهایت می‌توانید روشی را انتخاب کنید که در کمتر از یک‌دقیقه تمام قبوض خود را بپردازید.

قبض‌های قابل پرداخت شامل چه مواردی می‌شوند؟

خدمات مختلف شهری مثل آب، برق، تلفن و گاز با استفاده از قبوض هزینه استفاده‌شان پرداخت می‌شود. بسته به میزان مصرف، این هزینه متفاوت خواهد بود. شیوه پرداخت نیز در کشورهای مختلف متفاوت است.

به‌طور کلی اگر بخواهیم شیوه‌های پرداخت را دسته‌بندی کنیم، با 2 شیوه پیش‌پرداخت و پس‌پرداخت روبه‌رو خواهیم شد. در ادامه درباره این روش‌ها به شما توضیحاتی خواهیم داد تا این روش‌ها و کارکردشان را بهتر درک کنیم.

روش پرداخت قبوض به‌شیوه پس‌پرداخت (Postpaid)

در این شیوه که منحصرا برای پرداخت قبوض نیست، شما ابتدا خدمات خاصی را دریافت می‌کنید و در زمانی دیگر هزینه آن را پرداخت خواهید کرد. شرکت‌هایی که چنین سیستمی را ارائه می‌دهند در دوره یک‌ماهه و 2 ماهه چنین امکانی را برای مشترکین خود فراهم خواهند کرد.

یعنی برای مثال مشترکین یک ماه از برق استفاده می‌کنند و سپس هزینه آن را خواهند پرداخت. سیستم پرداخت قبوض در ایران نیز کاملا بستگی به خدمات مورد نظر و شرکت ارائه‌دهنده آن خواهد داشت. قبض‌های عمومی مانند برق، آب و گاز که به‌صورت ماهانه پرداخت می‌کنیم، عموما از دسته پس‌پرداخت هستند.

روش پرداخت قبوض به‌شیوه پیش‌پرداخت (Prepaid)

در روش پرداخت قبوض به‌شیوه پیش‌پرداخت، مشترکین پیش از مصرف، بهای استفاده خود را پرداخت می‌کنند و به همان میزان هم اعتبار دریافت خواهند کرد. زمانی که اعتبار آن‌ها تمام شود، دیگر امکان استفاده از آن خدمات برای‌شان وجود نخواهد داشت.

اصطلاحا کنتور نمی‌گذارد که مشترک مصرف بیشتری داشته باشد و با قطع خدمت، راه را برای استفاده بیشتر خواهد بست. معمولا برای خدماتی مانند تلفن و اعتبار سیم‌کارت‌ها از چنین روشی استفاده خواهد شد. در ایران برای خدمات اساسی مثل آب‌، برق و گاز چنین سیستمی وجود ندارد.

برای پرداخت قبوض چه راه‌هایی وجود دارد؟

ترکیبی از روش‌های حضوری و غیرحضوری وجود دارد که شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها قبوض خود را پرداخت کنید. در ادامه درباره این روش‌ها بیشتر حرف خواهیم زد.

روش‌های حضوری برای پرداخت قبوض

در روش‌های حضوری ما باید به مکان خاصی برای پرداخت قبوض مراجعه کنیم. قدیمی‌ترین روش برای پرداخت قبوض همین سیستم است. سامانه پرداخت قبوض در این روش در محیطی بیرونی قرار دارد که باید بصورت حضوری به آن مراجعه کرد و متصل شد.

امروز کمتر کسی از شیوه‌های پرداخت حضوری کمک می‌گیرد؛ چون مراجعه‌های حضوری به‌شدت سخت شده است. ترافیک‌های شهری، مشکل جای پارک و شلوغی، باعث می‌شود نخواهیم از این روش‌ها استفاده کنیم. در ادامه مرسوم‌ترین روش‌های پرداخت قبوض حضوری را به شما معرفی خواهیم کرد.

دستگاه‌های خودپرداز و عابربانک

شما می‌توانید به دستگاه‌های عابربانک مراجعه کرده و با وارد کردن کارت بانکی خود قبوض را پرداخت کنید. اگر قبض کاغذی دارید، بارکدخوان این دستگاه‌ها می‌تواند فرایند پرداخت را برای شما به‌راحتی انجام دهد.

دستگاه‌های پوز

در بسیاری از فروشگاه‌ها معمولا دستگاه‌های کارتخوان یا همان پوز را می‌بینیم که برای خرید استفاده می‌شوند. دستگه‌های کارتخوان نیز قابلیت پرداخت قبوض را دارند و می‌توان به‌کمک آن‌ها حساب‌ها را تصفیه کرد.

روش‌های غیرحضوری برای پرداخت قبوض

با توجه به زمان محدود و شلوغی بانک‌ها، مردم ترجیح می‌دهند که از روش‌های غیرحضوری برای پرداخت کمک بگیرند تا فرایند پرداخت سریع‌تر انجام شوند. روش‌های غیرحضوری می‌تواند کمک کند که از هر جایی پرداخت خود را انجام دهید. این روش‌ها شامل شیوه‌های آفلاین و آنلاین هستند. در ادامه روش‌های غیرحضوری را به شما معرفی خواهیم کرد و سپس بهترین روش را خواهیم گفت.

پرداخت قبض با کدهای دستوری

کدهای دستوری زیادی هستند که می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند. مشکل اصلی این کدها این است که رابط کاربری ضعیفی دارند و همیشه نمی‌توان از آن‌ها کمک گرفت. اما برای مواقع اضطراری و ضروری گزینه خوبی هستند.

پرداخت قبض به‌کمک وب‌سایت‌های اینترنتی

وب‌سایت‌های دولتی و خصوصی زیادی هستند که به شما برای چنین پرداختی کمک می‌کنند. مشکل اصلی پرداخت از طریق وب‌سایت امنیت پایین آن‌هاست. بهترین راه برای چنین پرداخت‌هایی، استفاده از اپلیکیشن‌های بانکی یا مالی‌اعتباری معتبر است.

راحت‌ترین راه برای پرداخت قبوض چیست؟

اگر شما هم به‌دنبال سریع‌ترین روشی هستید که بتواند شما را به سامانه پرداخت قبض برق، آب، تلفن و گاز وصل کند، سوپر اپلیکیشن تاپ بهترین گزینه برای شما خواهد بود؛ چرا که می‌توانید در کمتر از یک دقیقه، فرایند پرداخت را به‌طور کامل در آن انجام دهید.

برای انجام این‌کار کافی‌است سوپر اپلیکیشن تاپ را نصب کنید و به‌سراغ بخش پرداخت قبوض بروید. در این‌جا با وارد کردن مشخصات قبض و اطلاعات آن می‌توانید خیلی راحت به پنجره پرداخت بروید و کار را تمام کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha