• چهارشنبه / ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۵
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402112518208
  • خبرنگار : 50184

مربی تیم ملی بدمینتون جوانان:

باید از کشورهای شرق آسیا در رشته بدمینتون الگو بگیریم

باید از کشورهای شرق آسیا در رشته بدمینتون الگو بگیریم

ایسنا/کرمانشاه مربی تیم ملی بدمینتون جوانان به قدرت کشورهای شرق آسیا در رشته بدمینتون اشاره کرد و گفت: با توجه به برنامه ریزی مدون و حضور مداوم بدمینتون بازان این کشورها در مسابقات، باید از آنها الگو بگیریم.

جواد نوری در گفت و گو باایسنا، بااشاره به آخرین وضعیت تیم ملی بدمینتون جوانان، اظهارکرد: کشورهای شرق آسیا همچون چین، کره جنوبی، ژاپن و حتی اخیرا هند هم از قدرت های برتر این رشته در دنیا هستند، بنابراین رقابت کردن با آنها بسیار سخت است.

وی افزود: هند یکی از کشورهایی است که طی سالهای اخیر توانسته بدمینتون خود را رشد دهد و به عنوان یک قدرت در این رشته ظاهر شود، درحالیکه ما نیز چنین پتانسیلی را داریم.

مربی تیم ملی بدمینتون جوانان تصریح کرد: اینکه تیم ملی جوانان ما هم روزی به عنوان یکی از قدرت های برتر این رشته در آسیا شناخته شود، امکانپذیر است، اما باید زمینه های آن فراهم شود که متاسفانه اکنون فراهم نیست.

وی که سابقه سه سال مربیگری در تیم ملی جوانان را دارد، اضافه کرد: کشوری مانند هند از نظر ژنتیکی و... هیچ برتری نسبت به ما ندارد، اما توانسته با یک برنامه ریزی مدون به جایگاه یک کشور قدرتمند در رشته بدمینتون برسد، ما نیز باید از این کشور و دیگر کشورهای شرق آسیا الگوگیری کنیم.

نوری تاکید کرد: یکی از مشکلات اصلی که تیم ملی جوانان ما با آن مواجه است، نداشتن مسابقات برون مرزی است، درحالی که کشورهای دیگر روی این مسئله تمرکز زیادی دارند.

وی افزود: حضور در مسابقات برون مرزی، باعث می شود بازیکنان میدان دیده شوند، تجربیاتشان بالا برود و قدرتمند شوند.

مربی تیم ملی بدمینتون جوانان خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه مسئولین فدراسیون برای این رشته زحمات زیادی می کشند، اما متاسفانه مشکلات مالی مانع از آن شده که بتوانیم در مسابقات برون مرزی حضور پیدا کنیم.

مربی سازنده کرمانشاهی با بیان اینکه تیم های رقیب ما مدام به مسابقات برون مرزی اعزام می شوند، گفت: تنها مسابقه ای که در پیش داریم، مسابقات بدمینتون آسیای میانه در رده سنی زیر ۱۷ و زیر ۱۵ سال است که احتمالا خرداد یا تیر سال آینده در تاجیکستان برگزار شود.

وی تاکید کرد: از طرف دیگر از آنجایی که هنوز در جامعه ما به این رشته به عنوان یک رشته رقابتی نگاه نمی شود، بنابراین با وجود پتانسیل های زیادی که در آن داریم، اسپانسرها هم به آن ورود نمی کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha