• چهارشنبه / ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۶:۳۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1402112518291
  • خبرنگار : 50134

رئیس دانشگاه فنی وحرفه ای آذربایجان‌غربی:

۷۰ درصد از دانش‌آموختگان دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی شاغل هستند

۷۰ درصد از دانش‌آموختگان دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی شاغل هستند

ایسنا/آذربایجان غربی رئیس دانشگاه فنی وحرفه ای آذربایجان‌غربی با تاکید به اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای در بحث آمار اشتغال، پیشرو است، اظهار کرد: ۷۰ درصد دانش‌آموختگان دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای استان در بخش های مختلف صنعتی، خدماتی و واحدهای تولیدی استان مشغول به کار هستند.

رسول خداویردی‌وند، ۲۵ بهمن ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات دانشگاه برگزار شد، افزود: اولین همایش دانشگاه اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی با حضور ۲۰۰ نفر کارآفرین استان در حوزه صنعت و با هدف ارتباط دانشگاه و اقتصاد ۲۹بهمن در ارومیه برگزار می شود. 

وی با اشاره به اینکه تمام سعی ما بر این است که دانشگاه فنی و حرفه ای را به سمت دانشگاهی در تراز انقلاب اسلامی پیش ببریم که نشاط علمی، سیاسی، فرهنگی و دینی در آن وجود داشته باشد، تصریح کرد: تربیت تکنسین ماهر و دانش‌آموخته کارآفرین جزو اهداف اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای محسوب می‌شود و در همین راستا در حال حاضر در مقطع کاردانی ۵۶ رشته و در مقطع کارشناسی ناپیوسته ۴۸ رشته در ۴ دانشکده استان تدریس می‌شود. 

خداویردی‌وند با اشاره به اینکه در مقطع کاردانی ۳۹۴۹ دانشجو و در مقطع کارشناسی ناپیوسته ۲۳۳۶ دانشجو در دانشکده‌های فنی‌ و حرفه‌ای استان مشغول به تحصیل هستند، اظهار کرد: درحال حاضر دروس تمامی رشته هایی که در دانشگاه فنی و حرفه‌ای تدریس می شوند، ۷۰ درصد در قالب دروس عملی و کارگاهی و ۳۰ درصد در قالب تئوری ارائه می‌شوند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان اظهارکرد: دفتر ارتباط با صنعت و مرکز کارآفرینی دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای با هدف برنامه‌ریزی و پایش مسیر شغلی دانش آموختگان و همچنین حضور و استقرار کلینیک‌های کسب و کار در دانشگاه فنی و حرفه ای استان، تاسیس شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح تاد که همان توسعه اشتغال دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه فنی و حرفه‌ای‌ است، یادآور شد: ارزیابی نیاز واحدهای تولیدی به نیروی انسانی و رشته مورد نیاز جامعه از اهداف اصلی طرح تاد به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: در راستای اجرای طرح تاد تاکنون ۱۱ کنسرسیوم منعقد شده و به ۷۵واحد تولیدی سرکشی شده است.

خداویردی‌وند با اشاره به اینکه ۳هزار واحد تولیدی در استان و ۱۵۰۰ واحد در ارومیه فعال، نیازمند تکنسین ماهر هستند، خاطرنشان کرد: مرکز آموزش های آزاد توسط مراکز فنی و حرفه ای استان راه اندازی شده و در سال جاری ۶۰ دوره مهارتی برگزار و ۱۰۰۰ نفر در این دوره ها شرکت کرده اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha