• چهارشنبه / ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۶:۴۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402112518306
  • خبرنگار : 50649

شهردار شیراز خواستار شد؛

اعمال مدیریت هیئت‌ امنایی در حافظیه و سعدیه / ۲۸ خانه تاریخی هنوز به شهرداری واگذار نشده‌ است

اعمال مدیریت هیئت‌ امنایی در حافظیه و سعدیه / ۲۸ خانه تاریخی هنوز به شهرداری واگذار نشده‌ است

ایسنا/فارس شهردار شیراز در نشست تخصصی تبیین و جایگاه مدیریت شهری در توسعه پایدار گردشگری گفت: اعمال مدیریت هیئت‌ امنایی دو مجموعه حافظیه و سعدیه بهترین راه برای تامین اعتبار لازم در راستای ساماندهی این دو مجموعه است.

محمدحسن اسدی امروز، ۲۵ بهمن در نشست تخصصی تبیین و جایگاه مدیریت شهری در توسعه پایدار گردشگری که با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، شهردار کلانشهر تهران و دیگر شهرداران کلانشهرهای ایران و روسای شورای اسلامی کلانشهرها در حاشیه هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری برگزار شد، گفت: نقش مدیریت شهری و شهرداری‌ها و همکاری و هم افزایی با شورای اسلامی شهرها در توسعه صنعت گردشگری بسیار مهم و حیاتی است.

وی با اشاره به نقش بی بدیل شهرداری ها در بسترسازی برای رونق گردشگری گفت: ایجاد زیرساخت ها، توسعه حمل و نقل عمومی، ارتقای فضای سبز و منظر شهری و ایجاد شهر دسترس پذیر از مولفه های مهم ایفای نقش مدیریت شهری برای ارتقای خدمات به شهروندان و گردشگران است.

اسدی در خصوص مشکلات شهرداری‌ها در صنعت گردشگری گفت: در یکسال گذشته دولت هیچ‌گونه تسهیلاتی به شهرداری‌ها پرداخت نکرده و حمایتی در این خصوص صورت نگرفته است.

شهردار شیراز از وزیر میراث فرهنگی خواستار ثبت جهانی مجموعه زندیه شد و افزود: با توجه به فرصت بسیار خوب این مجموعه در جذب گردشگران داخلی و خارجی هنوز این مجموعه ثبت جهانی نشده و نیاز به حمایت و پیگیری وزیر میراث و مقامات عالی رتبه کشوری دارد.

اسدی با انتقاد از اجرایی نشدن تفاهم‌نامه سال‌های گذشته در خصوص واگذاری ۲۸ خانه تاریخی به شهرداری گفت: این بناهای تاریخی از جمله فرصت‌های بسیار خوب در جذب گردشگر است و نیاز است هر چه زودتر اقدامات و مجوزهای لازم برای راه‌اندازی و بهره‌برداری از خانه‌ها صادر و سازمان‌های ذی‌ربط پای‌کار بیایند.

وی همچنین خواستار واگذاری خانه‌های تاریخی و میراثی در قالب قراردادهای مشارکتی به شهرداری جهت مرمت و بهسازی شد و گفت: در صورت عقد قرارداد، شهرداری شیراز خانه‌های میراثی را در زمان مقرر مرمت خواهد کرد.

اسدی همچنین خواستار اعمال مدیریت هیئت‌امنایی دو مجموعه حافظیه و سعدیه شد تا اعتبار لازم برای ساماندهی آن‌ها تعریف شود که این پیشنهاد مورد استقبال ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری شیراز، شهردار شیراز در پایان گفت: فاز نخست پروژه ملی زندیه در قالب احیای میدان توپخانه و نقاره خانه در سال گذشته که مورد تصویب کمیسیون ماده پنج قرار گرفته، در انتظار تایید وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است تا به مرحله اجرا برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha