• چهارشنبه / ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۸:۳۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402112518365
  • خبرنگار : 30147

چالش‌ها و مراقبت‌های پوست و زیبایی در روزهای پایانی سال

چالش‌ها و مراقبت‌های پوست و زیبایی در روزهای پایانی سال

ایسنا/خراسان رضوی یک متخصص پوست، مو و زیبایی گفت: هرساله با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال شاهد چالش‌های مختلفی در حوزه پوست و زیبایی هستیم.

رضا مرتضابی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: از یک سو سالن‌های غیرمجاز زیبایی که با سلامت مراجعه‌کنندگان سوداگری می‌کنند و از دیگر سو با نزدیک شدن به شروع فصل گرما و تشدید آسیب‌های ناشی از نور خورشید و نیز به دلیل خانه‌تکانی و افزایش استفاده از شوینده‌ها و آب در روزهای پایانی سال با ضایعات پوستی همانند اگزما (حساسیت پوستی) بیش از پیش مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه نکته حائز اهمیت در این خصوص نحوه برخورد با این چالش‌هاست، تصریح کرد: مراقبت‌های پوستی باید در مطب و زیر نظر پزشک انجام شود و از مراجعه به غیرپزشک و نیز سالن‌های آرایش جهت برداشتن خال‌های پوستی و همچنین اقدامات زیبایی دیگر همچون تزریق ژل و بوتاکس خودداری کنید.

این متخصص پوست، مو و زیبایی عنوان کرد: جالب توجه است که همزمان با افزایش این مداخلات در روزهای پایانی، مراجعه به پزشکان و به خصوص به متخصصین پوست برای برطرف کردن و یا کاهش اثرات سوء اقدامات زیبایی در مراکز غیرمجاز، نیز افزایش می‌یابد.

وی افزود: اکثر این مراجعات شامل عفونت‌های پوستی، غیرقرینه شدن صورت به دلیل مصرف ژل و فیلرهای غیرمجاز، ایجاد اسکارهای شدید پوستی ناشی از برداشتن نامناسب خال، حذف تاتوهای پوستی بدفرم و... است.

دکتر مرتضایی بیان کرد: در مورد چالش بعدی لازم به ذکر است که برای پیشگیری از عوارض ناشی از نور آفتاب از قرارگیری مستقیم در محیط آفتابی پرهیز کنید و هر روز پیش از خروج از منزل از ضد آفتاب مناسب و عینک آفتابی و اگر در محیط‌های باز مانند باغ یا زمین‌های کشاورزی و... حضور دارید از کلاه‌های مناسب آفتابگیر استفاده نمایید.

وی در خصوص استفاده زیاد از شوینده‌ها در روزهای پایانی سال و نیز افزایش کارهای خانه، گفت: در این ایام حتماً از دستکش‌های مناسب استفاده نمایید. برای مثال در خانه تکانی و جابجایی وسایل و گردگیری و... از دستکش‌های نخی مناسب و برای شستشوی سطوح و ظروف و... از دستکش‌های لاتکس مخصوص و مناسب استفاده نمایید. همچنین از مخلوط کردن دو یا چند شوینده با هم جدا پرهیز کنید؛ چراکه می‌تواند باعث اگزمای شدید پوستی و حتی مسمومیت تنفسی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha