• چهارشنبه / ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۹:۰۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402112518382
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

آخرین اخبار انتظامی آذربایجان شرقی

آخرین اخبار انتظامی آذربایجان شرقی

ایسنا/آذربایجان شرقی فرمانده انتظامی شهرستان سراب از دستگیری ۶ سارق سیم کابل‌های مخابراتی و یک نفر مالخر و کشف اموال سرقتی خبر داد.

سرهنگ مرتضی فراقی فرمانده انتظامی شهرستان سراب، در تشریح جزئیات این خبر بیان کرد: در راستای تشدید مبارزه با سرقت و در جهت شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان با توجه به وقوع سرقت سیم کابل‌های مخابراتی در سطح شهرستان بررسی موضوع به صورت تخصصی در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت .

وی با اشاره به اینکه با تلاش شبانه روزی و انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی پلیسی، ۶ نفر سارق سیم کابل‌های مخابراتی در سطح شهرستان شناسایی و در یک عملیات پلیسی توسط ماموران پلیس آگاهی دستگیر و یک دستگاه خودرو نیز توقیف و به مقر پلیس منتقل شدند، افزود: متهمان دستگیر شده در بازجویی‌های پلیسی ضمن اعتراف به سرقت به فروش آنها به مالخر نیز معترف شدند که پس از شناسایی مالخر به همراه او ۲۲ کیلوگرم سیم کابل مسی کشف شد. برای متهمان، پرونده مقدماتی تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

سرهنگ فراقی در پایان از عموم شهروندان خواست تا در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند تا نسبت به شناسایی و دستگیری متخلفان اقدام شودو همواره در به کار بستن هشدارهای پلیسی و رعایت نکات ایمنی به منظور پیشگیری از وقوع چنین جرایمی، اهتمام لازم را داشته باشند.

کشف نوشت افزار و مواد شوینده قاچاق در تبریز

رئیس پلیس امنیت اقتصادی آذربایجان شرقی از کشف، نوشت افزار و مواد شوینده قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ جعفر اقربایی در تشریح این خبر بیان کرد: ماموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز در پی اقدامات فنی و اطلاعاتی مبنی دپوی انواع نوشت افزار و انواع مواد شوینده در انباری در اطراف شهر تبریز مطلع شده و موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: مأموران پلیس امنیت اقتصادی با هماهنگی مراجع قضایی به محل مراجعه و در بازرسی از محل فوق ۲۵ کارتن نوشت افزار و ۲۳ کارتن انواع مواد شوینده قاچاق کشف که برابر اعلام کارشناسان، ارزش کالای مکشوفه ۲ میلیارد ریال برآورد شده است.

سرهنگ اقربایی با بیان اینکه در این رابطه سه نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد، از شهروندان درخواست کرد: هرگونه اطلاعات و اخبار در این زمینه را بلافاصله برای انجام اقدامات قانونی به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

دستگیری سارق اماکن خصوصی در مرند

فرمانده انتظامی شهرستان مرند از دستگیری سارق سابقه دار اماکن خصوصی در عملیات ماموران پلیس با ۴ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ علی اسدیان در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی از جمله خانه باغات در سطح شهرستان مرند دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام اقدامات فنی و پلیسی موفق به شناسایی سارق سابقه دار شده و با هماهنگی‌ مقام قضایی آن را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان مرند بیان کرد: سارق در بازجوئی پلیسی به ارتکاب چهار فقره سرقت از اماکن خصوصی از جمله خانه باغ‌ها، ساختمان‌های نیمه کاره اعتراف و پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شد.

سرهنگ اسدیان از شهروندان خواست، ضمن توجه به هشدارهای پلیسی، نسبت به گماردن نگهبان در محل ساختمان‌های نیمه کاره و خانه باغ‌ها و حصار کشی محل جهت پیشگیری از سرقت اقدام نموده و هر گونه موارد مشکوک را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف مواد محترقه دست ساز و پرخطر در مرند

  فرمانده انتظامی شهرستان مرند از کشف کارگاه‌ تولید مواد محترقه دست ساز و خطرناک و کشف تعداد ۱۴۱ عدد مواد محترقه خطرناک( بمب دست ساز ) از این کارگاه خبر داد.

سرهنگ علی اسدیان در تشریح جزئیات این خبر گفت: درپی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر تولید مواد محترقه خطرناک( بمب دستی ) در کارگاهی در داخل خانه باغی در اطراف مرند، بررسی موضوع بصورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان قرارگرفت. 

وی افزود: ماموران با هماهنگی قضایی، به آدرس مربوطه اعزام و موفق به کشف تعداد ۱۴۱ عدد انواع مواد محترقه دست ساز و خطرناک شدند. 

فرمانده انتظامی شهرستان مرند با بیان اینکه در رابطه با کشفیات به دست آمده ۲ نفر دستگیر شد خاطرنشان کرد: قاچاقچیان مواد محترقه با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند و از شهروندان خواست باتوجه به ایام پایانی و چهارشنبه آخر سال در صورت اطلاع از افراد سودجو و فرصت طلب که قصد تهیه و فروش انواع مواد محترقه را دارند مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش نمایند.

دستگیری سارقین اماکن خصوصی با ۹ فقره سرقت در کلیبر 

فرمانده انتظامی شهرستان کلیبر از دستگیری سارقان اماکن خصوصی و کشف ۹ فقره سرقت خبر داد.  

سرهنگ حسین عبدی در تشریح جزئیات این خبر بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصی خانه باغ‌ها در سطح شهرستان(روستای پیغام) موضوع دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت. 

وی افزود: در این راستا ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات پلیسی و فنی، سارقان و یک نفر مالخر را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام محترم قضایی دستگیر کردند. 

فرمانده انتظامی کلیبر اظهار کرد: سارقان دستگیر شده در تحقیقات بعمل آمده به ۹ فقره سرقت اماکن خصوصی خانه باغ‌ها اعتراف که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند. 

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، وی در پایان از شهروندان خواست هرگونه موارد مشکوک را سریعا با سامانه ۱۱۰ در جریان گذارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha