• چهارشنبه / ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۹:۴۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402112518397
  • خبرنگار : 50649

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران:

رفع تعهد ارزی هر صنعت باید متفاوت باشد

رفع تعهد ارزی هر صنعت باید متفاوت باشد

ایسنا/فارس نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تأکید بر اینکه باید میان صنایعی که از یارانه دولتی بهره‌مند هستند و صنایعی که شامل هیچ یارانه‌ای نیستند تفکیک قائل شویم، گفت: موضوع رفع تعهدات ارزی باید برای هر صنعت متفاوت باشد.

پیام باقری امروز، ۲۵ بهمن در نشست تخصصی صنعت فرش در شیراز گفت: فرش، صنعت افتخارآفرینی است و ایجاد کمیسیون فرش در اتاق ایران و اتاق‌های استانی اقدام ارزشمندی در این دوره از فعالیت اتاق بازرگانی است.

وی تصریح کرد: بی‌شک فعالیت کمیسیون فرش به عنوان یکی از کمیسیون‌های تخصصی در اتاق بازرگانی ایران پیامدهای خوبی برای حوزه اقتصاد و فرهنگ کشورمان دارد که این کمیسیون می‌تواند ظرفیت مناسبی را جهت برقراری ارتباط و حل مشکلات میان بخش خصوصی و دولتی باشد.

باقری تصریح کرد: فرش و صنایع دستی به عنوان شناسنامه ایرانی دارای جایگاه ویژه‌ای در کشور و دنیا است، از این‌رو صیانت از این کالاها به عنوان افتخار ملی و وظیفه همگان است.

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران ادامه داد: اگر خواستار بازگشت فرش به جایگاه خودش هستیم باید به موضوع صادرات آن بیش از گذشته فکر کنیم.

باقری افزود: با توجه به شرایط صنایع دستی و فرش و پیدایش یک رقیب جدی به نام فرش ماشینی و حضور رقبای داخلی و خارجی اگر حمایت‌های بخش دولتی و ‌خصوصی انجام نشود، مشکلات و چالش‌های این حوزه رفع نخواهد شد.

وی، صادرات را راه برون‌رفت از رکود در حوزه صنعت فرش و صنایع دستی برشمرد و افزود: با توجه به اینکه بافندگان فرش و صنایع دستی نمی‌توانند ‌به صورت کامل به حوزه صادرات ورود پیدا کنند. بنابراین تقویت بخش بازرگانی و تمرکز بر این حوزه نقش مستقیمی بر رونق صنایع دستی و صنعت فرش دارد.

باقری بر لزوم تشکیل شبکه حوزه فرش و صنایع دستی تاکید کرد و افزود: ایجاد شبکه در حوزه فرش و صنایع دستی باعث رونق این دو حوزه می‌شود و از این‌رو کمیسیون فرش اتاق بازرگانی باید با هماهنگی‌های لازم جهت پیشبرد این هدف انجام دهد.

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در ادامه با تأکید بر رفع تعهد ارزی حوزه فرش و صنایع دستی گفت: موضوع رفع تعهد ارزی تنها مختص صنعت فرش نیست و یک موضوع عمومی است و ما در سطح کلان داریم دنبال می‌کنیم.

باقری با اشاره به اینکه باید میان صنایعی که از یارانه دولتی بهره‌مند هستند و صنایعی که شامل هیچ یارانه‌ای نیستند تفکیک قائل شویم، گفت: ما دراتاق بازرگانی فقط دنبال صنعت فرش نیستیم بلکه بسیاری از صنایع ما خود اتکا هستند و موضوع رفع تعهدها باید برای این صنایع متفاوت باشد.

وی با تأکید بر اختصاص مشوق‌ها و جوایز صادراتی و هدایت منابع ارزان به عنوان سرمایه در گردش در بخش‌های مولد کشور افزود: بی‌شک این اقدام باعث ایجاد ارزش افزوده می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha