• پنجشنبه / ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۸:۲۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402112618543
  • خبرنگار : 50163

اقدام به موقع پلیس فتا مانع اخاذی از دختر جوان ابهری شد

اقدام به موقع پلیس فتا مانع اخاذی از دختر جوان ابهری شد

ایسنا/زنجان فرمانده انتظامی شهرستان ابهر از شناسایی و دستگیری شخصی خبر داد که با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی دیگران، قصد اخاذی از آنها را داشت.

سرهنگ هادی نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا، عنوان کرد: در پی شکایت و مراجعه حضوری دختری جوان مبنی بر تهدید و اخاذی، مراتب به ‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا شهرستان ابهر قرار گرفت.

وی ادامه داد: با اخذ اظهارات شاکیه و در بررسی‌های انجام شده معلوم شد، متهم به بهانه ازدواج از طریق فضای مجازی با شاکیه آشنا شده و با چرب‌زبانی پس از جلب اعتماد با دستیابی به تصاویر شخصی وی و با ایجاد اکانت جعلی با تهدید به انتشار آن در فضای مجازی، قصد اخاذی دارد.

این مسئول با بیان اینکه با اقدامات فنی و اطلاعاتی، متهم به‌ هویت معلوم که اهل و ساکن استان‌ زنجان بود، مورد شناسایی قرار گرفت، ادامه داد: با هماهنگی مقام قضایی دستگیر و به پلیس فتا ابهر انتقال داده شد و در تحقیقات پلیسی به بزه ارتکابی اعتراف کرد.

 نوروزی با بیان اینکه افراد سودجو با ترفندهای مختلف درصدد به دست آوردن تصاویر و اطلاعات شخصی شهروندان هستند، افزود: شهروندان باید توجه داشته باشند فضای مجازی به ویژه شبکه‌های اجتماعی محل مناسبی برای آشنایی، ازدواج و اشتراک‌گذاری اطلاعات خصوصی و ارسال آن به افراد غریبه نیست.

نوروزی تاکید کرد: کاربران فضای مجازی تحت هیچ عنوان به افرادی که با وعده‌های مختلف، قصد برقراری ارتباطات اجتماعی را دارند اعتماد نکرده و اطلاعات و تصاویر شخصی خود را برای آنها ارسال نکنند؛ چرا که امکان سوء‌استفاده افراد فرصت‌طلب از اطلاعات شخصی افراد متصور است.

فرمانده انتظامی شهرستان ابهر خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت نیاز نیز می‌توانند گزارش‌های موارد مشکوک و مجرمانه سایبری را از طریق سایت پلیس فتا یا سامانه پاسخگویی فوریت‌های سایبری و شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به‌صورت شبانه‌روزی با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha