• پنجشنبه / ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402112618603
  • خبرنگار : 50310

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور خبر داد:

ایجاد مرکز رصد فرهنگی مرکزی

ایجاد مرکز رصد فرهنگی مرکزی

ایسنا/لرستان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و کارگروه رصد فرهنگی که مسئولیت آن با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است، مرکز رصد فرهنگی مرکزی ایجاد شد.

سیدمجید امامی، ۲۶ بهمن ماه در یکصد و بیست و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی لرستان با اشاره به اینکه ساختار جدید شورای فرهنگ عمومی تعریف شده است، افزود: در این ساختار بر ضمانت اجرایی مصوبات و تشکیل کارگروه‌های پنجگانه تاکید شده است. 

وی گفت: لرستان جزء استان‌های موفق در دو سال گذشته از حیث کمیت جلسات است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تأکید کرد: عدم حضور اعضای اصلی در جلسات شورای فرهنگ عمومی ترک فعل است.

امامی افزود: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و کارگروه رصد فرهنگی که مسئولیت آن با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است، مرکز رصد فرهنگی مرکزی ایجاد شد.

وی مرکز رصد فرهنگی را مرکز تحلیل و به‌هم‌رسانی داده‌های فرهنگی و اجتماعی در هر استان برشمرد و ادامه داد: این مرکز در استان لرستان نیز در شاکله جدید شورای فرهنگ عمومی کشور باید تشکیل شود و در این مسیر پروژه‌های خاص کوچک استان حمایت می‌شوند. 

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه نشاط اجتماعی به عنوان مسیر ساده ارتقای سرمایه اجتماعی اولویت دولت است، افزود: علی‌رغم همه تنگناهای اقتصادی تلاش شده احساس رضایت از زندگی و شادی از زندگی اجتماعی با محوریت خانواده برگردد.

امامی گفت: استان لرستان با برطرف‌ کردن بسیاری از مشکلات توسعه می‌تواند به مهد گردشگری و صنایع دستی و صنایع فرهنگی تبدیل شود، لذا باید میراث مادی خانواده را تقویت کنیم تا آمار طلاق کاهش یابد.

وی به حضور خود در شامگاه گذشته در بخش جنبی سی‌ونهمین جشنواره موسیقی فجر در لرستان اشاره کرد و افزود: شب موسیقی زورخانه‌ای ابتکار جالبی بود که در دل جشنواره فجر در لرستان انجام شد.

امامی افزود: اگر به ثروت‌های فرهنگی خود توجه می‌کردیم، اکنون وضعیت بهتری داشتیم، لذا باید با زبان هنر با جهان سخن بگوییم و فرهنگ غنی خود را معرفی کنیم.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha