• پنجشنبه / ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402112618805
  • خبرنگار : 30147

معاون هماهنگی امور مجتمع اداری کوهسرخ مطرح کرد

ضرورت ساماندهی دامداری‌های بافت تاریخی ریوش

ضرورت ساماندهی دامداری‌های بافت تاریخی ریوش

ایسنا/خراسان رضوی معاون هماهنگی امور مجتمع اداری کوهسرخ گفت: ساماندهی دامداری‌هایی که در بافت تاریخی شهر ریوش فعالیت دارند ضروری است.

رضا داروغه در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه اغلب دامداری‌های این منطقه سنتی هستند، افزود: چون کوهسرخ و شهر ریوش بافت تاریخی بسیار با ارزشی دارند تعدادی از دامداران در گذشته به این منطقه کوچ کردند.

وی بیان کرد: هرچند آن زمان اطراف زمین و دامداری را دیوار کشیدند ولی پروانه ساختمانی دریافت نکردند، از سویی چون نزدیک به شهر هستند برخی نیازهای فنی مانند برق را دارند که باید در این خصوص اقدامات لازم صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور مجتمع اداری کوهسرخ خاطرنشان کرد: در اولین اقدام که مطالبه مسئولان شهرستان هم بوده در تلاشیم با استفاده از ظرفیت‌های قانونی ابتدا تغییر کاربری را به سامان برسانیم و سپس اقدامات لازم در خصوص نیازمندی‌های لازم در حوزه برق صورت گیرد.

وی با بیان اینکه حدود ۱۵ دامداری در نزدیکی بافت تاریخی شهر ریوش وجود دارد، عنوان کرد: علاوه بر ضوابط ساخت و سازی که رعایت نشده با پراکندگی بین دامداری‌ها هم مواجه‌ایم.

داروغه افزود: چون در گذشته مکانی که دامداران هستند به عنوان یکی از مناطق گردشگری لحاظ شده و طرح توسعه شهر هم به همان قسمت مربوط است ساماندهی دامداری‌ها ضروری است.

وی اذعان کرد: تلاش می‌شود این منطقه را به عنوان مرکز دامداری و جایگاه مطمئنی برای تولیدات دامی و به عنوان شهر دام پیش ببریم و مشکلات تغییر کاربری و برق را با مشارکت خود دامداران رفع کنیم. همچنین سایر دامداران هم در همین بخش ساماندهی خواهند شد.

معاون هماهنگی امور مجتمع اداری کوهسرخ در ادامه با بیان اینکه سیاست‌گذاری شهرستان برای سال آینده مدیریت آب است و جلساتی هم در این خصوص با مسئولان استان برگزار شد، اظهار کرد: مدیریت آب یکی از دغدغه‌های مهم شهرستان است.

وی با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از بزرگترین بادامستان‌های دیم کشور در کوهسرخ به دلیل خشکسالی از بین رفته است، عنوان کرد: هرچند ۱۰۰ قنات در کوهسرخ داریم ولی تعداد کمی از آنها برای آب آشامیدنی استفاده می‌شود.

داروغه با اعلام اینکه در حوزه آب آشامیدنی برخی قنوات نیاز به لایروبی دارند، گفت: تمام دغدغه دولت خدمات‌رسانی به مردم است، هرچند بعضاً برخی ضوابط محدودیت‌هایی به وجود می‌آورد ولی به دنبال رفع موانع و تسهیل در امر تولید و موضوعات مرتبط با بخش دامداری هستیم.

وی با بیان اینکه تمامی نیازهای حوزه آب را احصاء و از استان مطالبه شده است، افزود: دو مخزن آب و بهسازی چشمه و خط انتقال روستای کلاته تیمور و خط انتقال و حفر چاه روستای خرو برای آب‌رسانی جزو پروژه‌هایی بوده‌اند که افتتاح شده است.

معاون هماهنگی امور مجتمع اداری کوهسرخ در ادامه بیان کرد: در حوزه اشتغال نیز ۸.۵ میلیارد تومان اعتبار برای مددجویان بهزیستی و کمیته اختصاص داده‌ایم.

وی گفت: با کمک بنیاد برکت و بنیاد علوی سعی داریم اعتبارات را به سمت مدیریت آب ببریم تا کشاورزان با همان میزان آبی که دارند سطح کشت‌شان را تا دو برابر افزایش دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha