• پنجشنبه / ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402112618820
  • خبرنگار : 71496

لبنان به‌دنبال شکایت دوباره از رژیم صهیونیستی در شورای امنیت

لبنان به‌دنبال شکایت دوباره از رژیم صهیونیستی در شورای امنیت

دفتر نخست‌وزیری لبنان اعلام کرد که از وزیر خارجه این کشور خواسته شکایت جدیدی را علیه رژیم صهیونیستی در شورای امنیت مطرح کند.

به گزارش ایسنا، شورای دولت لبنان روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که از «عبدالله بوحبیب» وزیر خارجه این کشور خواسته شکایت جدید و فوری علیه رژیم صهیونیستی را تنظیم و به شورای امنیت ارائه کند.

این شورا در بیانیه خود آورد، «با توجه به استمرار حملات اسرائیل و شهادت جمعی از شهروندان لبنانی و ویرانی در جنوب این کشور با عبدالله بوحبیب، وزیر خارجه درباره وضعیت موجود رایزنی کردیم و از او خواستیم شکایت جدید و فوری را علیه اسرائیل در شورای امنیت ارائه کند».

حمله روز گذشته ارتش رژیم صهیونیستی به ساختمانی در شهر «النبطیه» در جنوب لبنان به شهادت هشت لبنانی از جمله ۲ کودک و زخمی شدن تعدادی دیگر منجر شده است.

«نجیب میقاتی» نخست‌وزیر موقت لبنان نیز اظهار کرد: «در حالی که بر برقراری آرامش تاکید داریم و از همه طرف‌ها می‌خواهیم به خودداری از تشدید تنش پایبند باشند، می‌بینیم دشمن اسرائیلی به حملات خود ادامه می‌دهد، این امر ما را بر آن می‌دارد تا از مسوولان بین‌المللی ابتکارعمل‌ها درباره گام‌های برداشته شده برای مهار این دشمن سوال کنیم».

لبنان به‌دنبال شکایت دوباره از رژیم صهیونیستی در شورای امنیت

همچنین رسانه‌های مختلف از حملات هوایی جدید جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه «وادی السلوقی» در بخش جنوب شرقی لبنان خبر دادند.

بر اساس گزارش‌ها، رشته حملات هوایی علیه مناطق اطراف شهرک‌های مرزی «شقرا» و «حولا» نیز انجام شدند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی چهارشنبه مدعی شد «در پی شلیک دستکم ۱۰ موشک از جنوب لبنان به سمت شهر «صفد» که در نتیجه آن یک سرباز زن اسرائیلی کشته و هشت تن دیگر از این سربازها زخمی شدند، جنگنده‌های ارتش عملیات گسترده پاسخ به لبنان را آغاز کردند».

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha