• پنجشنبه / ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۹
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402112618826
  • خبرنگار : 50283

فعالیت ۱۹۱ تعاونی در بندرانزلی/ بانوان فقط ۱۰ تعاونی دارند

فعالیت ۱۹۱ تعاونی در بندرانزلی/ بانوان فقط ۱۰ تعاونی دارند

ایسنا/گیلان رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان بندرانزلی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۹۱ تعاونی در حوزه های مختلف در این شهرستان فعالیت دارند، گفت: از این تعداد ۱۰ تعاونی با ۲۴۸ عضو توسط بانوان تشکیل شده و فعالیت دارند.

حسین واقفی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: شرکت تعاونی از اشخاص حقیقی و حقوقی به منظور رفع نیازمندی‌های مشترک و بهبود وضع اقتصادی و اجتماعی اعضا از طریق خودیاری و کمک متقابل، تشکیل می‌شود.

 وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی‌ نظام اقتصاد تعاونی به عنوان یکی از بخش‌های سه‌گانه اقتصاد ملی تعیین و با تاسیس وزارت تعاون در سال ۱۳۷۰ نقطه عطفی در فعالیت‌های بخش تعاون شد.

واقفی تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به بند «ب» سیاست‌های ابلاغی اصل ۴۴ قانون اساسی که به سیاست‌های کلی بخش تعاونی و افزایش سهم آن در اقتصاد کشور اشاره دارد، توسعه تعاونی‌ها ضروری و حیاتی شناخته شده است.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه تعداد اعضای شرکت تعاونی نباید از ٧ نفر کمتر باشد، افزود: تعاونی ها نقش مهمی در کارآفرینی و اشتغالزایی و پیشبرد اهداف اقتصادی کلان کشور دارد.

واقفی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۹۱ تعاونی در حوزه های مختلف از جمله کشاورزی، حمل و نقل، خدمات همچنین صنعتی در شهرستان بندرانزلی فعالیت دارند، افزود: از این تعداد ۱۰ تعاونی با ۲۴۸ عضو توسط بانوان تشکیل شده و فعالیت دارند.

وی افزود: از ابتدای سال جاری ۶ درخواست تاسیس و راه اندازی تعاونی در شهرستان بندرانزلی انجام شده که از این تعداد تاکنون ۳ تعاونی موفق به انجام مراحل ثبت شدند.

واقفی در خصوص حمایت ها و نظارت‌هایی که از فعالیت تعاونی ها در سطح شهرستان صورت می گیرد، گفت: نظارت هایی از جمله نظارت بر مجامع عمومی، صورتهای مالی، نظارت بر عملکرد هیئت مدیره و بازرس همچنین رسیدگی به شکایات اعضا، پیگیری و اعطای تسهیلات و کمک هزینه بیمه را می توان نام برد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha