• پنجشنبه / ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۸:۰۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402112618930
  • خبرنگار : 30147

رئیس دادگستری خواف:

راه‌اندازی هرگونه کاروان‌های تبلیغاتی طبق قانون جرم است

راه‌اندازی هرگونه کاروان‌های تبلیغاتی طبق قانون جرم است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس دادگستری خواف گفت: راه‌اندازی هرگونه کاروان‌های تبلیغاتی طبق قانون جرم است.

علی اکبر رحیمی ۲۶ بهمن‌ماه، در جلسه هم‌اندیشی و توجیهی نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی‌ حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار اظهار کرد: نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی‌ جزو خواص جامعه هستند.

وی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این جلسه تبیین مواد مهم قانونی، پیشگیری حداکثری از جرائم و تخلفات انتخاباتی، برخورد حداقلی و توجه به نظرات نامزدها است.

رئیس دادگستری خواف بیان کرد: انجام تبلیغات انتخاباتی باید بر اساس ضوابط قانونی صورت پذیرد و قانون و رعایت موازین اخلاقی خط قرمز هر یک از کاندیداهای حوزه انتخابیه شهرستان‌های خواف و رشتخوار باشد.

وی با اشاره به اینکه تمهیداتی در شهرستان برای تهیه مکان‌های تبلیغاتی توسط شهرداری‌ها اندیشیده شده است، ادامه داد: نامزدها، هواداران و مسئولان ستادهای انتخاباتی می‌توانند از این ظرفیت استفاده و تبلیغات را در محل‌های تعیین شده نصب کنند.

رحیمی در ادامه افزود: تبلیغات انتخاباتی در محل‌های غیرمجاز علاوه بر ورود خسارت به افراد و منع قانونی، توسط کمیته‌های امحا جمع‌آوری خواهد شد.

وی تصریح کرد: هر یک از نامزدها می‌توانند ستاد اصلی در مرکز شهرستان، ستادهای فرعی در شهرها و بخش‌ها، ستاد بانوان و یک ستاد در فضای مجازی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: طبق قانون نامزدهای انتخابات باید آدرس، مشخصات و مسئول هر ستاد را به فرمانداری اعلام کنند و در صورت ارتکاب هرگونه جرم دارای مسئولیت کیفری بوده و باید مسئولیت نظارت بر ستادهای حقیقی و مجازی را جدی بگیرند.

رئیس دادگستری خواف تأکید کرد: راه‌اندازی هرگونه کاروان‌های تبلیغاتی طبق قانون جرم بوده و با توجه به وضعیت جاده‌های مواصلاتی شهرستان خواف و احتمال بروز حوادث، از راه‌اندازی کاروان به شدت خودداری کنند.

وی اظهار کرد: این جلسات در راستای اجرای مصوبات ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی با حضور اعضای ستادهای پیشگیری از جرم و تخلفات انتخاباتی شهرستان‌های خواف و رشتخوار و جمعی از نامزدها و ائمه جمعه اهل سنت و تشیع برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha