• پنجشنبه / ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ / ۲۲:۵۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402112619042
  • خبرنگار : 30147

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بردسکن خبر داد

کاشت ۶۵۰۰۰ گونه اکالیپتوس در بردسکن

کاشت ۶۵۰۰۰ گونه اکالیپتوس در بردسکن

ایسنا/خراسان رضوی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بردسکن گفت: امسال حدود ۶۰ هکتار از اراضی زراعی شهرستان تحت اجرای برنامه زراعت چوب با کاشت  ۶۵۰۰۰ گونه اکالیپتوس قرار می‌گیرد.

حمیدرضا اقبالی در گفت‌وگو با ایسنا  با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای اجرای ۶۰ هکتار طرح زراعت چوب در شهرستان بردسکن انجام گرفته و تا پایان سال اجرا می‌شود، اظهار کرد: در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت و با توجه به برنامه‌ریزی و رایزنی‌های این اداره با کشاورزان سطح شهرستان و با مساعدت اداره جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی امسال حدود ۶۰ هکتار از اراضی زراعی تحت اجرای برنامه زراعت چوب با کاشت  ۶۵۰۰۰ گونه اکالیپتوس قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه گونه اکالیپتوس با مناطق گرم و خشک سازگار بوده و مقاوم به کم‌آبی است، کاشت این‌گونه، هزینه نگهداری از جمله سم‌پاشی و کود دهی را ندارد لذا این طرح به لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه بوده و مورد استقبال کشاورزان قرار گرفته است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بردسکن با اشاره به اینکه میزان اجرای این طرح در دو سال گذشته ۵ هکتار بوده ولی امسال میزان درخواست به ۶۰ هکتار رسیده است، بر اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت طی ۴ سال در کشور تأکید کرد و یادآور شد: سهم شهرستان بردسکن از طرح مذکور در امسال، کاشت ۴۸۰ هزار اصله نهال است لذا با اجرای این طرح درصد بسیار خوبی از تعهدات  شهرستان بردسکن از این طریق اجرایی خواهد شد.

وی اذعان کرد: با توجه به کاهش میزان پروانه بهره‌برداری چاه‌های کشاورزی و به دنبال آن کاهش میزان آبدهی، عده‌ای از کشاورزان با مشکل کمبود آب در بحث کشاورزی رو به رو شده‌اند، لذا طرح زراعت چوب با کاشت گونه اکالیپتوس که گونه سازگاری است باعث رونق کشاورزی و بهبود وضع اقتصادی مردم و ایجاد ده‌ها فرصت شغلی خواهد شد.

اقبالی خاطرنشان کرد: اجرای طرح زراعت چوب که در مناطق مستعد این شهرستان اجرا خواهد شد، در تثبیت خاک و کاهش گردوغبار منطقه تأثیرگذار خواهد بود.

اقبالی در پایان تلفن رایگان امداد جنگل و مرتع به شماره ۱۵۰۴ و ۱۳۹ را برای دریافت گزارش‌های مردمی در خصوص تخریب و تصرف اراضی ملی، چرای غیرمجاز دام، بوته کنی و قطع اشجار و... اعلام کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha