• جمعه / ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402112719167
  • خبرنگار : 71145

راهپیمایی گسترده یمنی‌ها در حمایت از غزه/ الحوثی: دریای سرخ دیگر تفرجگاه آمریکایی‌ها نیست

راهپیمایی گسترده یمنی‌ها در حمایت از غزه/ الحوثی: دریای سرخ دیگر تفرجگاه آمریکایی‌ها نیست

همزمان با آغاز تظاهرات مردمی یمن در حمایت از ساکنان غزه عضو شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد: به آمریکایی‌ها می‌گوییم که از دل تمام عرصه‌ها و از بین حملات و محاصره‌ها، قهرمانان یمن سربلند خارج می‌شوند.

به گزارش ایسنا، در حالیکه امروز جمعه راهپیمایی‌های گسترده‌ای در حمایت از غزه و فلسطین طبق روال هر جمعه برگزار شد، محمد علی الحوثی،‌ عضو شورای عالی سیاسی یمن گفت: «نبرد مستقیم ما پیشرفتی است در برابر همه تجاوزات آمریکایی-انگلیسی که با آن روبه‌رو هستیم.»

همزمان با راهپیمایی مرکزی شهر صعده، ۱۰ راهپیمایی دیگر صبح امروز در میدان سردار شهید، شعاره، بنی صیاح، الحجله، برازح، الجرشه در غمر، قطابر، بنی بحر، ذویب، ربوع الحدود و الظاهر برگزار شد.

تجمع کنندگان پرچم‌های فلسطین و یمن، پرچم‌های آزادی و بنرهایی در محکومیت کشتار و جنگ نابودگرانه علیه مردم فلسطین به ویژه کودکان و زنان در نوار غزه را در دست داشتند.

همچنین بعد از ظهر امروز ۲ راهپیمایی در میدان شدا بعد از نماز جمعه و در مرکز منطقه منبه برگزار می‌شود.

راهپیمایی گسترده یمنی‌ها در حمایت از غزه/ الحوثی: دریای سرخ دیگر تفرجگاه آمریکایی‌ها نیست

تظاهرکنندگان با سردادن شعارهای آزادی، قتل عام صهیونیست‌ها علیه کودکان و زنان غزه را محکوم کردند و شعارهایی از جمله (به سه نفر شیطان بگو... اصل ما تغییر نمی‌کند)، (ای قدرت موشکی ما... ناوهای صهیونیست را نابود کن)، (فریاد یمن باایمان... آمریکا مادر تروریسم است) (به تو تفویض کردیم، اختیار دادیم... ای رهبر ما به تو اختیار دادیم) سر دادند.

او در سایه تظاهرات یمنی‌ها افزود: از امت عرب می‌خواهیم بیرون بیایند، تظاهرات کنند و به فشار بر دشمن مستکبر تا توقف تجاوز ادامه دهند.

الحوثی در سخنرانی خود در راهپیمایی گسترده صبح امروز در شهر صعده در حمایت از غزه گفت: مردم یمن خسته نمی‌شوند و عقب نشینی نمی‌کنند و حرکت مردمی تا پایان تجاوز به غزه باقی خواهد ماند.

وی خاطرنشان کرد: پیام جمعیت می‌گوید هر کاری که نیروهای مسلح یمن انجام می‌دهند بیانگر آرزوها و جهت‌گیری های آنهاست و آنچه را از ارتش می‌خواهند اجرا می‌کند.

الحوثی افزود: اگر ریشه «اسرائیل» در جهان عرب قطع نشود و اگر ریشه‌کن نشود، شر باقی می‌ماند، جنگ‌ها باقی می‌مانند و تروریسم همچنان بر مردم جهان عرب و اسلام تأثیر می‌گذارد.

وی ادامه داد: یهودیان ذهنیت نابودی محصول و نسل را دارند، همانطور که خداوند در قرآن کریم آنها را توصیف کرده است، لذا مردم یمن با همه گروه‌هایشان وقتی خارج می‌شوند هوشیار هستند. در مقابل دشمن یهودی که خدای متعال به ما دستور داده است که با آنها دشمنی کنیم و در مقابل آنها بایستیم، می‌ایستند، زیرا آنها در واقع دشمن هستند.

عضو شورای عالی سیاسی با اشاره به اینکه خروج امروز مردم یمن در پاسخ به رهبر عبدالملک بدرالدین الحوثی و در حمایت از فلسطین است، گفت: این خروج از روی ایمان بیانگر انسانیت است.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا ما را مرعوب نمی‌کند و ما به تهدیدهای آن اهمیت نمی‌دهیم، خطاب به آمریکایی‌ها گفت: در میان بمباران، در میان آوار، در میان یورش‌ها و محاصره‌ها، این قهرمانان ما هستند که به صحنه‌ها آمدند و حقوق‌هایشان قطع شد و آمریکایی‌ها مانند سعودی‌ها در تلاش هستند تا آنها را از حقوقشان محروم کنند.

عضو شورای عالی سیاسی یمن خاطرنشان کرد: جهاد مقدس اصلاح قرآنی مهمی است که سربلندی، عزت و نشاط ملت و هستی و هویت ملت به آن گره خورده است، همانطور که رهبر شهید سید حسین بن بدر الدین الحوثی گفته است.

وی با اشاره به اینکه آمریکا تلاش کرد مفهوم جهاد را به تروریسم پیوند دهد، تاکید کرد: فرهنگ قرآنی ما را به سمت مبارزه با دشمنان سوق می‌دهد.

الحوثی تاکید کرد: دریای سرخ دیگر تفرجگاهی برای گردش و تفریح ​​آمریکایی‌ها نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha