• جمعه / ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۰
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402112719217
  • منبع : نمایندگی مازندران

با تخصیص اعتباری ۷۵۰ میلیارد تومانی؛

۲۴۰ کیلومتر روکش آسفالت در جاده‌های روستایی مازندران اجرا شد

۲۴۰ کیلومتر روکش آسفالت در جاده‌های روستایی مازندران اجرا شد

ایسنا/مازندران معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران گفت: به منظور افزایش ضریب ایمنی و در راستای محرومیت زدایی محورهای روستایی و فرعی استان۲۴۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان با اعتباری بالغ بر ۷۵۰ میلیارد تومان در۱۰ ماهه سال جاری عملیات ساخت، بهسازی، نگهداری و روکش آسفالت انجام شد.

یاسر ابراهیمی اظهار کرد: مازندران به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی همواره در فصول مختلف سال به ویژه  فصل تابستان گردشگران و مسافران زیادی را از سرتاسر کشور  پذیرا می‌شود، از این رو محورهای مواصلاتی این استان همواره پرحجم و پرتردد است.

 به گزارش ایسنا به نقل از  روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران، وی افزود: با توجه به این که حمل قسمت اعظمی از محصولات کشاورزی استان به مبادی خارج از استان از طریق حمل و نقل جاده‌ای  انجام می‌شود ، وجود زیر ساخت‌های مناسب برای تردد ناوگان حمل و نقل مناسب‌تر برای حمل محصولات کشاورزی ضروری است، لذا محورهای فرعی و روستایی استان نیازمند نگاه ویژه و توجه بیشتر از سوی مسئولین امر هستند.

ابراهیمی بهسازی، مرمت، شن‌ریزی و آسفالت راه‌های روستایی را از اولویت‌های این اداره کل برشمرد و گفت : ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها از جمله بازسازی، بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی موجب تسهیل در داد و ستد و افزایش درآمد روستاییان شده و مانع مهاجرت آنها به شهرها می‌شود.

معاون فنی و راه‌های روستایی خاطر نشان کرد: بر اساس آخرین آمار این اداره کل از تعداد ۳۶۲۲ روستا در استان، تعداد ۱۷۱ روستا زیر ۲۰ خانوار و تعداد ۲۱۷۴ روستای بالای ۲۰ خانوار از راه آسفالته برخوردارند.

وی تصریح کرد: حدود ۹۷ درصد از جمعیت روستایی مازندران ( روستاهای بالای ۲۰ خانوار ) از راه آسفالته برخوردارند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد حمل کالا و مسافر در استان از طریق راه‌های مواصلاتی است، افزود: از آنجایی که مازندران  یکی از قطب‌های کشاورزی است، نیاز استان به راه و جاده مناسب محسوس بوده ، برای همین در سال‌های اخیر برای توسعه شبکه راه‌های ارتباطی استان گام‌های خوبی برداشته شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha