• شنبه / ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402112819749
  • خبرنگار : 71496

پس از مخالفت اتحادیه آفریقا

پارلمان‌های اتحادیه کشورهای مدیترانه با حضور نماینده رژیم صهیونیستی مخالفت کرد

پارلمان‌های اتحادیه کشورهای مدیترانه با حضور نماینده رژیم صهیونیستی مخالفت کرد

پس از اتحادیه آفریقا، جمعیت پارلمانی اتحادیه کشورهای دریای مدیترانه نیز با حضور نماینده رژیم صهیونیستی مخالفت کرد و نشست‌های آن در شهر رباط بدون حضور نماینده این رژیم برگزار شد.

به گزارش ایسنا، یک چهره پارلمانی که ترجیح داد نامش اعلام نشود، به رسانه‌ها گفت: هفدهمین دور نشست‌های جمعیت پارلمانی اتحادیه کشورهای دریای مدیترانه روز پنج‌شنبه در ساختمان پارلمان مراکش در رباط بدون حضور نماینده کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) برگزار شد.

این منبع اظهار کرد: اطلاعاتی که تا این لحظه به دست آمده، حاکی از این است که کنست در نشست‌های پارلمان‌های مدیترانه‌ای شرکت نخواهد داشت.

با وجود اینکه پارلمان رژیم صهیونیستی در شانزدهمین دور نشست‌های پارلمان‌های مدیترانه‌ای در مارس گذشته حضور داشت‌ اما تحولات جنگ جاری در غزه بر نشست سال جاری تاثیر خود را گذاشت.

پارلمان مراکش دوشنبه بدون نام بردن از کشورهای شرکت‌ کننده تنها اعلام کرد که ساختمان این پارلمان در روزهای ۱۵ و ۱۶ فوریه جاری میزبان هفدهمین دور نشست‌های پارلمان‌های اتحادیه مدیترانه و نیز هشتمین اجلاس سران خواهد بود.

اتحادیه آفریقا نیز چهارشنبه در آستانه آغاز اجلاس سران آفریقا در شهر آدیس آبابا مانع از ورود هیاتی از رژیم صهیونیستی به ساختمان اتحادیه شد و به مدیرکل وزارت خارجه این رژیم اجازه شرکت در نشست‌های مقدماتی‌اش را نداد.

اطلاعات به دست آمده از برخی منابع آگاه در اجلاس سران آفریقا حاکی از این است که هیات رژیم صهیونیستی دو روز قبل وارد آدیس آبابا شد تا با کشورهای هم‌پیمان و حامی عضویتش در اتحادیه به عنوان عضو ناظر، دیدارها و رایزنی‌هایی را انجام دهد.

اما تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای ورود به اتحادیه با عنوان عضو ناظر با مخالفت ائتلاف مخالف عادی‌سازی روابط با این رژیم به رهبری الجزایر و آفریقای جنوبی مواجه شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha