• شنبه / ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۵
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402112819752
  • خبرنگار : 50214

با دستور رئیس جمهور انجام شد؛

کلنگ زنی ١۴٠٠ واحد مسکونی ویژه دانشگاهیان یزد

کلنگ زنی ١۴٠٠ واحد مسکونی ویژه دانشگاهیان یزد

ایسنا/یزد کلنگ‌زنی ١۴٠٠ واحد مسکونی ویژه اعضای هیات علمی و کارمندان دانشگاه یزد به صورت ویدئو کنفرانس و همزمان با سراسر کشور به دستور رئیس جمهور انجام شد.

عملیات اجرایی تأمین زمین و ساخت مسکن دانشگاهیان در ۲۰ هکتار از اراضی دانشگاه یزد امروز شنبه ۲۸ بهمن ماه با حضور استاندار، مدیر کل راه و شهرسازی استان، رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یزد و جمعی از مسئولان استانی آغاز شد.

قرار است در این اراضی ۱۴۰۰ واحد مسکونی در وسعت ۹ هکتار پس از آماده سازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد احداث و پنج هکتار نیز جهت بخشهای خدماتی منظور شود.

«مهران فاطمی» استاندار یزد در حاشیه این مراسم اظهار کرد: در راستای سیاست‌های دولت سیزدهم در نهضت ملی مسکن، بخش دانشگاه به‌صورت فعال پای کار آمده و مسئله ساخت مسکن برای اساتید جوان و اساتیدی که صاحب مسکن نیستند و همچنین متأهلین دانشجویی در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: خوشبختانه دانشگاه یزد یکی از موفق‌ترین دانشگاه‌ها در سطح کشور است که تاکنون ۱۴۴ واحد را تحویل داده و اکنون ساخت واحدهای جدیدی را در دستور کار دارد.

به گفته استاندار، امروز به دستور رئیس جمهور ساخت ۱۴۰۰ واحد برای اساتید جوان و کارمندان و ۳۶۰۰ واحد متاهلی دانشجویی در این دانشگاه آغاز شد و در سایر دانشگاه‌ها هم این موضوع را با جدیت دنبال می‌کنیم.

«عباس کلانتری» رییس دانشگاه یزد نیز در این مراسم گفت: با شروع دولت سیزدهم، موضوع ساخت مسکن دانشگاهیان در دستور کار قرار گرفت و که در استان یزد پس از رفع موانع در مورد جانمایی این واحدها، ۲۰ هکتار از اراضی دانشگاه به این امر اختصاص یافت.

وی با بیان این که آماده سازی این زمین‌ها توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی براساس تفاهم نامه‌ای که با وزارت علوم منعقد شده، انجام می شود، اظهار کرد: پیشنهاد ما ساخت واحدها به صورت دو طبقه و پشت به پشت با حیاط د ما ساخت واحدها به صورت دو طبقه و پشت به پشت با حیاط‌‍های مستقل است و امیدواریم پس از آماده سازی، طرح به سرعت تایید و وارد عملیات اجرایی شود.

رییس دانشگاه همچنین گفت: امیدواریم پس از گذشت ۲۵ سال از آخرین واگذاری ها زمین به اعضای هیات علمی، با اجرای این طرح اساتید و کارکنان فاقد خانه‌ی دانشگاه یزد نیز صاحبخانه شوند.

گفتنی است؛ در این مراسم ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی جهت دانشگاهیان کشور در زمین‌های مازاد دانشگاه‌های کشور به دستور رییس جمهور آغاز شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha