• شنبه / ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۹
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 1402112819863
  • منبع : مرکز ملی فضای مجازی

کمک به حفظ داده‌های مردم با اجرای دستورالعمل حریم‌خصوصی

کمک به حفظ داده‌های مردم با اجرای دستورالعمل حریم‌خصوصی

به گفته رئیس مرکز ملی فضای مجازی اجرای دستورالعمل حریم خصوصی می‌تواند کمک قابل توجهی به حفظ داده‌های مردم برای مقابله با حملات سایبری کند و از این نظر اجرای این دستورالعمل مهم است.

به گزارش ایسنا، نشست پیگیری اجرای دستورالعمل حفاظت از حریم خصوصی کاربران و شیوه جمع‌آوری، پردازش و نگهداری اطلاعات آنها با حضور مدیران ارشد سکوهای فضای مجازی به ریاست سیدمحمد امین آقامیری-دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی- برگزار شد.

وی با بیان این که اقتصاد دیجیتال و حوزه‌های مرتبط با مردم برای مرکز ملی فضای مجازی از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: اجرای دستورالعمل حریم خصوصی می‌تواند کمک قابل توجهی به حفظ داده‌های مردم برای مقابله با حملات سایبری کند و از این حیث اجرای این دستورالعمل برای ما مهم است.

آقامیری افزود: برای تمهید این دستورالعمل مرکز ملی فضای مجازی تلاش زیادی انجام داد تا با کمک کسب‌ و کارهای بخش خصوصی، متولیان بخش دولتی و کارشناسان این حوزه بتواند دستورالعمل را مصوب و ابلاغ کند که فضای تبادلات مالی و خرید و فروش و ... را برای مردم در فضای مجازی امن‌تر کند.

در ادامه این نشست مدیران ارشد و نمایندگان کسب‌و کارهای فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال با تاکید بر این که این دستورالعمل برای حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های مردم ضروری بوده و به دلیل خلاء قانونی در این حوزه اقداماتی پراکنده تاکنون از سوی بخش خصوصی صورت گرفته بود، اما با ابلاغ این دستورالعمل روند رعایت پروتکل‌های امنیتی برای ایمن‌تر شدن داده‌های مردم، به صورت مشخص‌تر و بهتر پیش رفته است. 

مدیران سکوها همچنین در این نشست گزارشی از وضعیت اجرای این دستور العمل در سکوهای خود به رئیس مرکز ملی فضای مجازی ارایه کرده و در جهت اجرای بهتر این دستورالعمل پیشنهاداتی را مطرح کردند. همچنین در این نشست با بررسی چالش‌ها و مشکلات پیش‌روی اجرای این دستورالعمل، فعالان این حوزه اعلام کردند که برای اجرای کامل ماده‌های آن نیاز است تا سه ماه زمان مصوب شده به شش ماه افزایش یابد.

طبق اعلام مرکز ملی فضای مجازی،‌ در پایان این نشست پس از بررسی نظرات و پیشنهادات بیش از ۳۰ مدیر عامل و مدیر ارشد از سکوهای دیجی کالا، والکس، تپسی، نوبیتکس، آپ، جیبیت، یکتانت، زیبال، دیوار، اسنپ، اسنپ دکتر، بیمه بازار، زرین پال، ازکی، ازکی‌وام و جاباما مقرر شد تا این جلسات به صورت متناوب و مستمر ادامه یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha