• شنبه / ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۹
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402112819889
  • خبرنگار : 50604

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان خبر داد

درخشش هنرمندان گلستانی در هشتمین جشنواره ملی فجر

درخشش هنرمندان گلستانی در هشتمین جشنواره ملی فجر

ایسنا/گلستان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گلستان از راه‌یابی ۱۶ اثر از ۱۵ هنرمند گلستانی به هشتمین جشنواره ملی فجر خبر داد.

محمدجواد ساوری ظهر شنبه ۲۸ بهمن در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ۱۶ اثر از ۱۵ هنرمند و صنعتگر صنایع‌ دستی استان به هشتمین جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر با عنوان «سرو سیمین ۸»  راه یافت و این آثار در نمایشگاه این جشنواره در مجموعه فرهنگی برج آزادی تهران به نمایش درآمد.

وی ضمن تقدیر از هنرمندان خوش ذوق گلستانی بیان کرد: از این تعداد اثر، هفت اثر برگزیده‌ داوری اولیه در معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و ۹ اثر از آثار دارای مهر اصالت ملی دو دوره گذشته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گلستان افزود: این ۱۶ اثر پذیرفته‌شده از ۱۵ هنرمند گلستانی است که آثارشان به همراه سایر هنرمندان کشور از ۲۷ بهمن‌ماه لغایت اول اسفندماه سال جاری در نمایشگاه جشنواره مذکور در برج آزادی تهران در معرض دید عموم قرار گرفته است.

ساوری خاطرنشان کرد: آثار راه‌یافته استان به هشتمین جشنواره بین‌المللی صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر در رشته‌های زیورآلات سنتی ترکمن، ابریشم‌بافی، نساجی سنتی، پوشاک سنتی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، خراطی چوب، سوزن‌دوزی، رودوزی‌های سنتی، ملیله فلز، حصیربافی است.

ساوری با اشاره به اینکه پیوند نسلی و پاسداشت هویت در پهنه جهانی شعار امسال جشنواره  است، تصریح کرد: این جشنواره شامل بخش‌های؛ نمایشگاهی، فیلم، تالار رضوان، کودک و نوجوان و دانشگاهی است.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گلستان ادامه داد: هشتمین جشنواره صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر تا یکم اسفند ادامه خواهد داشت و مراسم اختتامیه آن عصر اول اسفندماه سال جاری با حضور مقامات و مسئولان، استادکاران شاخص استان‌های کشور در محل سالن اجتماعات برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha